'De helft van het journalistieke gilde stond ineens voor onze neus'


Blog Challenge-winnaar Root Content
Ik ben fan

Eigenlijk hadden we verwacht na de finale van The Challenge vol aan de slag te gaan met ons project. Maar daar kwam nog even een dingetje tussen: de Tegel. De weken tussen The Challenge en de namiddag en avond van de Tegel zijn voorbij gevlogen. Ze stonden volgepland met
presentatie-oefeningen, al dan niet onder de bezielende leiding van Jeroen Overbeek.

Door: Rutger Westerhof

* Tag personen
[USEMAP]

Het team van Root Content tijdens de finale van The Challenge

Met de hulp van Jeroen Overbeek bouwden we onze twee minuten-pitch van het Cross Media Cafe uit naar een ruime vierenhalve minuut, leerden we opnieuw hoe we moesten staan, bewegen met onze handen en hoe we moesten praten. De presentatie werd woord voor woord voorbereid en geoefend. Jeroen
Overbeek bereidde ons voor op de vragen na afloop en leerde ons hoe je zorgt dat elke vraag het antwoord krijgt dat jij wilt geven. Met een flinke dosis positieve feedback (`Daar staat iemand') en de intrede van motivational business poetry werden we klaargestoomd voor een presentatie in een
warm hok op een zonnige maandag in Den Haag.

Met Lee Towers op het podium

Er stond ook wel flink wat op het spel, bij De Tegel stond de helft van onze doelgroep, het journalistieke gilde van Nederland, ineens voor onze neus. En dan kan je maar beter met een goed verhaal komen.

Hoewel het natuurlijk jammer is dat we die Tegel uiteindelijk niet wonnen (alle lof voor Page Facts), slapen we er geen nacht minder om. De presentatie ging vrijwel exact als gepland en dat is waar we voor hebben gewerkt. En hoe kun je nou teleurgesteld zijn op de avond dat je met Lee Towers
op het podium staat, in een Koninklijke Schouwburg die meeneuriet met You'll Never Walk Alone? En een zaal vol mensen bij wie wij ons idee willen pitchen, heeft toch al even mooi onze promo voorbij zien komen. Dat praat toch een stuk makkelijker na afloop.

Power, pit en passie, daar staat iemand

Inmiddels draait de carrousel weer door. We hebben ons idee ingediend voor de volgende subsidieregeling, zijn druk bezig met het inplannen van de eerste gesprekken bij omroepen en gaan de straat op om aan willekeurige mensen te vragen of ze tv kijken en zo ja, waarom dan? En welk probleem lost
Root Content precies op?

We schaven door aan onze plannen en perspectieven, maar denken soms nog met weemoed terug aan de trainingssessies met Jeroen Overbeek. Power, pit en passie, daar staat iemand.

Lees ook

* Journee, Page Facts en Root Content winnen The Challenge 2015

Bijdragen

[IMG]Pieter Rebel