CO-campagne bereikt grote groep


30 april 2015

Resultaten-CO-campagneEen miljoenenbereik via Twitter en Facebook en ruim 72.000 ingevulde tests op internet. Dat was het resultaat van de CO-campagne die de brandweer uitvoerde in februari van dit jaar. Brandweer Nederland is tevreden over deze cijfers en hoopt volgend jaar op een nog groter
bereik. Alles om de risico's van CO onder de aandacht te brengen van het publiek en om slachtoffers zoveel mogelijk te voorkomen.

Veel geleerd

Gisteren evalueerden mensen van Brandweer Nederland, de Brandwondenstichting en social media experts het verloop en de resultaten van de campagne. "Met onze ervaring met social media campagnes hebben wij de brandweer kunnen helpen om de CO-campagne tot een succes te maken", zegt Rob Baardse,
directeur van de Brandwondenstichting.
Hilda Raasing, portefeuillehouder voor dit onderwerp van Brandweer Nederland, vult aan: "We hebben veel geleerd van hoe we een dergelijke campagne kunnen aanvliegen en organiseren. De interactie met het publiek via de social media werkte geweldig. Ik wil graag iedereen die hieraan heeft
meegewerkt hartelijk danken. Door de inspanning van veel enthousiaste mensen uit de regio's hebben we dit bereikt. Dat is de kracht van de brandweer! Het is goed bevallen en we doen het in februari 2016 weer."

Verschillende partijen

"De bevindingen uit de campagne zullen we bundelen en gaan we bespreken met verschillende partijen zoals de koepels van woningcorporaties, eigen huis eigenaren, studentenhuisvesting, seniorencomplexen. Ook met de leveranciers van de koolmonoxidemelders gaan we in gesprek, omdat er soms
verschillende technische informatie over de melders de ronde doet. Ik weet zeker dat al deze partijen blij zijn met de informatie en er hun voordeel mee kunnen doen", besluit een enthousiaste Raasing. "De komende maanden zullen we hen benaderen om de informatie te delen en te bespreken."