Westwing genereert aanzienlijke omzetgroei in 2014

- Omzet is met 66 procent gestegen naar 183 miljoen euro

- Verbetering ten opzichte van de EBITDA-marge van vorig jaar

- Westwing haalt 30 miljoen euro extra op tijdens de laatste financieringsronde

Amsterdam, 30 april 2015 - Westwing Group GmbH, een toonaangevend internationaal e-commerce bedrijf voor Home & Living gefinancierd door onder andere Rocket Internet, heeft in 2014 een omzet gerealiseerd van 183 miljoen euro. Dit is een groei van 66 procent ten opzichte van 2013 (110 miljoen euro). Ongeveer 40 procent van de inkomsten werden gegenereerd via mobiele apparaten zoals smartphones en tablets. De EBITDA-marge liet een aanzienlijke verbetering zien ten opzichte van het voorgaande jaar. Alle 15 landen die onderdeel uitmaken van Westwing hebben actief bijgedragen aan de omzetgroei en de verbeterde winstgevendheid. Schaalvoordelen en een verbeterde efficientie hebben een positief effect gehad op de groei van Westwing. In 2014 breidde Westwing uit naar de landen Belgie, Kazachstan, Slowakije, Tsjechie en Hongarije.

Stefan Smalla, CEO en oprichter Westwing Group: "Onze omzetgroei is voornamelijk toe te schrijven aan de versterking van onze marktpositie, onze uitstekende klantenbinding en het genereren van veel nieuwe klanten. Wij selecteren alleen de mooiste producten die op een inspirerende manier aan onze klanten worden gepresenteerd. Ons doel is om het meest populaire online merk in Home & Living retail te worden."

Eind maart 2015 is er 30 miljoen euro extra opgehaald bij bestaande en nieuwe investeerders onder leiding van investeerder AB Kinnevik. "De laatste financieringsronde weerspiegelt het aanhoudende vertrouwen van onze investeerders in de ontwikkelingen binnen Westwing en onze strategie om ervoor te zorgen dat we het meest toonaangevende e-commerce bedrijf in Home & Living worden." - aldus Stefan Smalla.

Westwing heeft haar klantenbestand uitgebreid met 76 procent, tot 788.000 actieve klanten (447.000). Meer dan 85 procent van deze klanten bestaat uit vrouwen. Een totaal van 2,2 miljoen orders werd vorig jaar verwerkt, dit betekent een groei van 85 procent. Terugkerende klanten zijn goed voor meer dan 70 procent van de bestellingen per maand. Verbeteringen aan de website, sterke focus op merchandising, gedetailleerde beschrijvingen met prachtige foto's, nieuwe merken en producten en de tv-reclame in Duitsland, Italie en Nederland hebben allemaal bijgedragen aan het werven van klanten en loyaliteit.

In 2014 hebben per maand tot 3,9 miljoen unieke leden ingelogd op de website van Westwing. Deze 3,9 miljoen leden loggen gemiddeld meer dan vier keer per maand in en besteden meer dan 20 minuten per maand op de Westwing website. Een steeds groter deel van de leden doet dit met behulp van de iPhone- of Android App van Westwing, die 1,7 miljoen keer werd gedownload tegen het einde van het jaar.

In 2015 blijft Westwing zich richten op het continu verbeteren van de infrastructuur en de technologie, het uitbreiden van relaties met leveranciers en het vergroten van de naamsbekendheid.

Over Westwing Home & Living (https://www.westwing.nl/)

Gestart in 2012 en met inmiddels meer dan 22 miljoen members wereldwijd, biedt Westwing woonaccessoires en meubels van Nederlandse en internationale labels met kortingen tot 70%. Westwing lanceerde de eerste mobiele app voor het shoppen van interieurproducten in Nederland. In het fiscale jaar 2014 is Westwing gegroeid tot een omzet van 183 miljoen euro (waar in 2013 een omzet van 110 miljoen euro werd bereikt). Investeerders zoals Rocket Internet, Access Industries, Fidelity Worldwide Investment, Investment AB Kinnevik, Odey, Summit Partners en Tengelmann Ventures hebben het bedrijf gefinancierd. De onderneming wordt in Nederland geleid door Tom Peeters, Itai Gross en Odette Simons en is gevestigd in hartje Amsterdam. Westwing werkt samen met meer dan 200 Nederlandse merken en was winnaar van de Thuiswinkel Awards Publieksprijs Wonen.