USG People gaat samenwerking aan met FD Mediagroep

USG People gaat samenwerking aan met FD Mediagroep

'Werkverkenners', een nieuw programma over de ontwikkelingen op de Nederlandse arbeidsmarkt, wordt mede mogelijk gemaakt door USG People

Almere, 1 april 2015 - FD Mediagroep lanceert vandaag 'Werkverkenners', een project dat mede mogelijk gemaakt wordt door USG People en zijn star brands Start People, Unique, USG Professionals en Secretary Plus. Dit crossmediale project met focus op de Nederlandse arbeidsmarkt bestaat uit het radioprogramma BNR Werkverkenners, verschillende events en rondetafelsessies, redactionele verhalen in Het Financieele Dagblad en een online redactioneel platform.

Werkverkenners legt verbindingen tussen een baan en de arbeidsmarkt, tussen microverhalen en macrobewegingen, tussen persoonlijke triomfen en succesvol beleid. Er wordt een tiental Nederlanders gezocht die ontwikkelingen op het gebied van de arbeidsmarkt signaleren. Deze worden vervolgens besproken in debatten, radio-uitzendingen, krantenartikelen en online.

Het Financieele Dagblad (het FD) brengt gedurende het jaar een aantal grote redactionele producties over de arbeidsmarkt in de zaterdagkrant. Roy op het Veld, adjunct-hoofdredacteur van het FD, zegt hierover: "Arbeidsmarkt is één van de kernthema's van het FD. Zowel bedrijven als werknemers worstelen met de hoge dynamiek en de snelle flexibilisering van de arbeidsmarkt. Het past bij de weekendkrant van het FD om deze problematiek vanuit diverse werkverkenners te onderzoeken."

Sjors Fröhlich, hoofdredacteur BNR Nieuwsradio, over het radioprogramma BNR Werkverkenners: "Ik zie zeer uit naar de samenwerking met USG People. Er is veel kennis van de branche aanwezig en daar zullen we zeker ons voordeel mee doen. Het concept van Werkverkenners is vernieuwend en de arbeidsmarkt is eigenlijk altijd een actueel onderwerp. Ik vertrouw erop dat we dat goed kunnen uitwerken in ons radioprogramma."

Rob Zandbergen, CEO van USG People: "Werkverkenners past heel goed bij ons omdat het de ontwikkelingen op de Nederlandse arbeidsmarkt onder de aandacht brengt en bovenal omdat het om echte mensen gaat. Twee aspecten die ook in onze business steeds centraal staan. Vanuit onze rol als hr-dienstverlener gaan we actief in gesprek over actuele trends op de arbeidsmarkt en de werkverkenners vertellen daarbij hun persoonlijke verhaal. Een prachtige combinatie. Ik ben ervan overtuigd dat we er een mooie samenwerking van gaan maken."

BNR Werkverkenners is vanaf 4 mei wekelijks te horen op BNR Nieuwsradio van 15:00 tot 15:30 uur. Het eerste event staat gepland op 20 mei in Den Haag.