Starwood Hotels & Resorts verdubbelt de komende vijf jaar portfolio in het Midden-Oosten

Starwood Hotels & Resorts verdubbelt de komende vijf jaar portfolio in het Midden-Oosten

Bedrijf kondigt vijf nieuwe projecten aan binnen het groeiende mid-market segment in de regio

DUBAI, Verenigde Arabische Emiraten - (Business Wire)

Tijdens de Arabian Hotel Investment Conference (AHIC) in Dubai maakte Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. (NYSE:HOT) vandaag bekend dat het bedrijf zijn portfolio in het Midden-Oosten gaat verdubbelen. Het bedrijf werkt aan een agressieve uitbreiding in het luxe, hoogste en mid-market segment met plannen voor vijftig nieuwe hotels tussen nu en 2019. Het bedrijf onderstreept zijn groeiplannen binnen de regio door zijn handtekening te zetten onder vijf nieuwe projecten voor de ketens Aloft en Element in Dubai (VAE), Doha (Qatar) en Muscat (Oman). Hierdoor komt het totale aantal contracten dat tot nog toe is afgesloten op zeven. Al Habtoor City to introduce St.Regis and W Hotels brands to Dubai along with a new Westin (Photo: B ...

Al Habtoor City to introduce St.Regis and W Hotels brands to Dubai along with a new Westin (Photo: Business Wire)

"Onze groei binnen de regio is het resultaat van de constante waarde die we leveren aan onze eigenaars door middel van onze lifestylemerken, de trouw van onze gasten en de kracht van ons wereldwijde platform," aldus Michael Wale, president van Starwood Europe, Africa and Middle East. "2015 heeft een sterke start gekend met het tekenen van zeven overeenkomsten in de regio binnen slechts vijf maanden. Dit weerspiegelt de grote vraag in het mid-market segment in het Midden-Oosten, maar ook het vertrouwen dat de eigenaarsgroepen hebben in Starwood."

Mid-market segment is de motor achter de groei in het Midden-Oosten De merken van Starwood in het mid-market segment - Aloft, Four Points by Sheraton en Element - maken momenteel een ongekende groei door en vertegenwoordigen bijna 50 procent van het ontwikkelportfolio van het bedrijf in de regio. Het portfolio van het bedrijf in het mid-market segment wordt tussen nu en 2019 verviervoudigd, met Aloft als speerpunt.

Starwood heeft vijf nieuwe hotels die hun deuren in de komende vijf jaar zullen openen aangekondigd in de snelgroeiende ketens Aloft en Element:

Aloft Dubai Airport en Element Dubai Airport

Deze twee hotels, waarvoor een overeenkomst is aangegaan met wasl hospitality and leisure, een dochteronderneming van de wasl Asset Management Group, voegen meer dan 400 kamers, vergaderruimtes en diverse eet- en drinkgelegenheden toe in de directe omgeving van een van de drukste luchthavens ter wereld, Dubai International Airport.

Aloft Dubai World Central

Aloft Dubai World Central, gelegen aan de ingang van de luchthaven Al Maktoum International Airport, aan de rand van het belangrijke logistieke en luchtvaartdistrict, biedt straks 150 kamers en bijna 100 vierkante meter aan vergaderruimte. Het hotel, waarvoor een overeenkomst is aangegaan met Radar DWC LLC, is een van de eerste hotels die wordt geopend in Dubai World Central - een doelgericht volgens masterplan gebouwde stad die circa 145 vierkante kilometer bestrijkt.

Aloft Doha

Aloft Doha markeert het debuut van het merk Aloft in Qatar. Het hotel biedt straks 240 kamers en suites, een balzaal en vergaderzalen. Het hotel ligt op korte afstand van het Museum of Islamic Art, Education City en het Al Mushreib verjongingsproject in de binnenstad van Doha.

Aloft Muscat

Aloft Muscat, waarvoor een overeenkomst is aangegaan met New Rotana Enterprises, een zusterbedrijf van Al Adrak LLC, is het eerste hotel van de keten Aloft in Oman en zal bijdragen aan de ontwikkeling van de infrastructuur in het land. Het hotel biedt straks 204 kamers op korte afstand van de nieuwe luchthaven Muscat International Airport en het binnenkort te openen Oman Convention & Exhibition Centre.

Sterk momentum voor het hoogste en luxe segment houdt aan

"Onze merken in het mid-market segment zijn goed voor de helft van onze ontwikkelingsgroei in de regio. Daarnaast blijven we echter sterke mogelijkheden zien voor de verbreding van ons portfolio in het hoogste en luxe segment", aldus Neil George, Senior Vice President voor Development & Acquisitions van Starwood Hotels & Resorts Middle East and Africa. "We blijven gericht op samenwerking met de juiste partners, op de juiste locaties, zowel in gevestigde als snelgroeiende bestemmingen, zoals de VAE, Saudi-Arabie en Libanon."

De merknamen van Starwood in het bovenste segment - Sheraton, Le Meridien en Westin - vertegenwoordigen 70 procent van het huidige portfolio van het bedrijf in het Midden-Oosten. Ook dit segment blijft gestaag groeien met 13 nieuwe projecten die de komende vijf jaar hun deuren zullen openen.

De vertegenwoordiging van Starwood in het luxe segment zal ruim met de opening van 10 nieuwe hotels onder de merknamen St. Regis, Luxury Collection en W Hotels tussen nu en 2019 worden verdubbeld. De helft van het ontwikkelportfolio bestaat uit W Hotels. Het merk wordt geintroduceerd in de belangrijkste steden in de regio, waaronder Dubai, Abu Dhabi, Muscat en Amman.

Belangrijkste openingen in 2015/16:

* Drie nieuwe hotels in Dubai met Al Habtoor City, een van de grootste ontwikkelingsprojecten in het Midden-Oosten. Het project betekent naast een nieuw Westin-hotel de introductie van de merken St. Regis en W Hotels in de stad. Hierdoor wordt de aanwezigheid van het bedrijf verder

versterkt.

* Uitbreiding in andere delen van de VAE, met het eerste hotel van Starwood in Sharjah dit jaar, Sheraton Sharjah Beach Resort & Spa. Verder verwelkomt Abu Dhabi een tweede Aloft-hotel met de opening van Aloft Al Ain in 2016.

* De introductie van de keten Westin in Qatar met de opening van The Westin Doha Hotel & Spa in september.

* De lancering van het merk The Luxury Collection in Libanon met Grand Hills resort in Broumana, waarvan de opening gepland staat in het derde kwartaal van dit jaar.

* De terugkeer van het bedrijf in Irak na twintig jaar afwezigheid en de introductie van het merk Sheraton met Sheraton Dohuk.

* Onstuitbare groei in Saudi-Arabie met de introductie van Aloft in Riyad en Dhahran en de opening van Le Meridien Riyadh.

* Twee nieuwe hotels in Jordanie met de opening van de The St. Regis Amman en W Amman in 2016, waarmee het portfolio wordt verdubbeld en de beide merken hun debuut maken in het land.

Na de recente aankondiging van het tiendemerk van het bedrijf, Tribute Portfolio, ziet het bedrijf meerdere mogelijkheden om dit merk te introduceren in het Midden-Oosten. Starwood verwacht tussen nu en 2020 wereldwijd honderd Tribute Portfolio-hotels te openen.

"Er zijn vele onafhankelijke hotels in de viersterrencategorie die net niet passen in een van onze andere negen ketens en we zien nu al grote mogelijkheden voor Tribute Portfolio in het Midden-Oosten," aldus Bart Carnahan, Senior Vice President Acquisition & Development van Starwood Hotels & Resorts, Europe, Africa & Middle East. "Tribute Portfolio stelt ons in staat onze trouwe SPG-leden meer opties te bieden en anderzijds de ontwikkelaarsgemeenschap toegang te bieden tot de krachtige distributie-, vasteklanten- en verkoopplatforms zonder opoffering van hun onafhankelijke geest."

-Einde-

Over Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc.

Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. is een van de meest vooraanstaande bedrijven in de hotel- en vrijetijdssector met meer dan 1200 hotels en resorts in circa 100 landen en meer dan 180.000 werknemers die werkzaam zijn in de hotels en resorts die het bedrijf in eigendom of beheer heeft. Starwood is een volledig geintegreerde eigenaar, operator en franchisor van hotels, resorts en residences onder de volgende internationaal vermaarde merknamen: St. Regis^(R), The Luxury Collection^(R), W^(R),Westin^(R), Le Meridien^(R), Sheraton^(R), Four Points^(R) by Sheraton, Aloft^(R), Element^(R) en het recentelijk geintroduceerde Tribute Portfolio(TM). Het Bedrijf hanteert een van de meest vooraanstaande vasteklantenprogramma's, Starwood Preferred Guest (SPG^(R)), waar leden punten kunnen sparen en verzilveren voor hotelkamers, upgrades en vluchten zonder uitvaldatums. Starwood heeft onlangs plannen bekendgemaakt voor het omvormen van het bedrijfsonderdeel Starwood Vacation Ownership Inc., een vooraanstaande leverancier van vakantiebelevingen van wereldklasse door middel van resorts in villastijl en toegang met speciale privileges tot alle Starwood-merken, tot een zelfstandige vennootschap voor het einde van 2015. Meer informatie: www.starwoodhotels.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

Photos/Multimedia Gallery Available: http://www.businesswire.com/multimedia/home/20150506005728/nl/

Perscontact

Starwood Hotels & Resorts Benelux

Ellen Bruens, M +31 6 248 061 68

Senior Manager Communications Benelux

E ellen.bruens@starwoodhotels.com

Zie het origineel.