Eerste jaar van Gelita Italian drinks is overrompelend succes


Alcoholvrij alternatief voor <18NIX

HUIZEN, 20150513 -- De introductie van Gelita Italian drinks, begin vorig jaar, is een overweldigend succes geworden. De Italiaanse ijskoffie, Frozen Yoghurt en Sgroppino vallen bij een groot publiek in de smaak. De Benelux telt nu meer dan 140 verkooppunten waaronder Hema, Schiphol, Ikea, Pathé, NS stations, Hotels van Oranje. Ook is Gelita inmiddels bekend van evenementen als Low Lands en North Sea Jazz. Dit jaar zullen ze de dorst lessen bij de vijf uitverkochte 'Toppers' concerten.

Volgens marketing manager Marco de Groot is het succes deels te danken aan de <18NIX jeugd voor wie de ijskoffie een verfrissend alternatief is voor alcohol. "Er zijn nog geen ijskoffie coma-zuipers gesignaleerd maar ijskoffie is wel het stoer alternatief waar jongeren behoefte aan hebben". Het is een product met meerwaarde voor de horeca, de consument kan de drankjes niet zelf thuis bereiden. Ze worden gemaakt met melk in een slush machine, zijn niettemin toch makkelijk in  het gebruik. Gelita kreeg terecht een eerste award voor "Beste introductie 2014".

Nederland is al wereldwijd de nummer 4  qua koffieconsumptie per hoofd van de bevolking en nummer één qua yoghurt consumptie, daar zal Gelita ook geen afbreuk aan doen. De ijskoffie is leuk op te pimpen met bijvoorbeeld slagroom en de Frozen Yoghurt wordt leuk gecombineerd met bijv. smoothie of vers fruit. Volwassenen doen er graag een likeurtje bij (Ameretto/Baileys). Alle Gelita mixen zijn op basis van calorievrije stevia, daarbij gluten en kleurstofvrij.


[Eerste jaar van Gelita Italian drinks is overrompelend succes]