Klachten en bezwaar in de zorg

Sinds 1 januari 2015 heeft de gemeente er een groot aantal zorgtaken bijgekregen. Vanuit de gemeente doen we er alles aan om die taken goed uit voeren. Maar er gaat wel eens iets mis. Het is de bedoeling dat wij daarvan leren. We nodigen u uit uw opmerkingen, klachten en bezwaren met ons te delen.

Vervelend gevoel

Heeft u een vervelend gevoel over een contact met de gemeente? De medewerkers van de gemeente, en organisaties die namens de gemeente werken, hebben dagelijks heel veel contact met inwoners, bedrijven en instellingen. Bij zoveel contacten kan er soms iets mis gaan; we zijn tenslotte allemaal mensen. Heeft u een vervelend gevoel bij het gedrag van de medewerker met wie u contact had? Maak dan gebruik van de klachtenregeling. Neem daarvoor contact op met de klachtencooerdinator van de gemeente via het algemene telefoonnummer van de gemeente: (0345) 634 000.

Positief

Heeft u positieve ervaringen of tips? Ook die horen we graag. U kunt daarvoor eveneens contact opnemen met de klachtencooerdinator van de gemeente via (0345) 634 000.

Besluit

Bent u het niet eens met een besluit? Vaak kunt u bezwaar maken tegen een besluit van de gemeente. In het besluit van de gemeente staat of u bezwaar kunt maken. Ook staat hierin naar welk adres u uw bezwaarschrift moet sturen. In uw bezwaarschrift legt u uit waarom u het niet eens bent met het besluit. De gemeente moet haar besluit dan opnieuw bekijken. Een onafhankelijke commissie, aan wie u ook uw kant van de zaak heeft kunnen vertellen, adviseert de gemeente. Bent u het ook niet eens met dit tweede besluit? Dan kunt u vaak beroep indienen bij de rechter. Als u vragen heeft over deze procedure kunt u contact opnemen met de behandelend ambtenaar van het besluit. De naam van die persoon staat altijd bovenaan de brief waarin het besluit is opgenomen.