Winnaars Pop Up Zandvoort bekend


Maandag maakte Wethouder Toerisme en Economie, Gerard Kuipers, in strandpaviljoen Plazand de winnende initiatieven van het Pop Up Zandvoort weekend bekend.

winnaar
Het Zandvoortse strandpaviljoen Bad Zuid won de 1e prijs van 3000 euro met een `Movie Night on the Beach'. De tweede prijs van 2000 ging naar het Wereldrecordpoging Haringhappen, een idee van zeven Zandvoortse visboeren. De derde prijs van 1000 euro ging naar Fit at the Beach en
strandpaviljoen Storm. Zij dienden een plan in om een groot Neon Beachvolleybaltoernooi in het donker te organiseren, compleet met fluorescerende velden, spelers, bal en belijning.

Naast de prijswinnaars waren ook veel andere initiatiefnemers van binnen en buiten Zandvoort aanwezig bij de prijsuitreiking. Ondanks dat ze niet in de prijzen zijn gevallen doen ze allemaal mee aan het Pop Up Zandvoort Weekend dat plaatsvindt van 19 t/m 21 juni.

Op de site www.popupzandvoort.nl konden initiatieven tot 10 mei worden aangemeld. In totaal werden 50 ideeen aangedragen, waarvan 37 initiatieven haalbaar bleken. Stemmen op de leukste initiatieven kon vervolgens van 18 tot en met 31 mei op dezelfde site. Hiervan werd veel gebruik gemaakt: er
kwamen liefst 9000 stemmen binnen. `Dat aantal heeft onze stoutste verwachtingen overtroffen', zegt wethouder Kuipers. `Het is iets dat gigantisch leeft in het dorp. Samen de schouders zetten onder een evenement versterkt bovendien de samenwerking tussen ondernemers. Dat is een groot winstpunt
van dit weekend.'