KLM biedt 24/7-service op Koreaans social media platform Kakao Talk


Samenvatting

Vanaf vandaag breidt KLM haar social media-portfolio uit met het Koreaanse 'one-to-few'-platform Kakao Talk. De uitbreiding ondersteunt de visie van KLM om op de social media aanwezig te zijn waar haar klanten zijn. Koreaanse klanten kunnen nu 24/7 hun reisvragen stellen in het Koreaans.

"
De toevoeging van Kakao Talk aan het social media-portfolio past perfect binnen onze social media-strategie. Er is steeds meer vraag naar service via 'one-to-few'-netwerken, en daarom is Kakao Talk een waardevolle aanvulling op onze bestaande 'one-to-many'-platforms zoals Facebook, Twitter en
LinkedIn.
Tjalling Smit, Senior Vice President E-Commerce AIR FRANCE KLM
"
_____________________
socialmediaserving.jpg
socialmediaserving.jpg

Met deze nieuwe service helpt KLM Koreaanse klanten bij allerlei verzoeken, van het kiezen van een stoel en het omboeken van een ticket tot het annuleren van een vlucht en het regelen van extra bagage. De social media-service is 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar. KLM streeft ernaar
om vragen binnen een uur te beantwoorden en binnen 24 uur op te lossen.

KLM biedt al een vergelijkbare service aan in 14 talen via verschillende 'one-to-many'-platforms op Facebook, Twitter, LinkedIn en VKontakte. Met de introductie van WeChat - een 'one-to-many'-platform vooral populair in China,- en de lancering van Kakao Talk datwereldwijd gebruikt wordt door
100 miljoen mensen, verbreedt en versterkt KLM haar bestaande social media-portfolio.





Nederlands English

Newsroom >>
Contactinformatie
KLM Royal Dutch Airlines
KLM Mediarelations

tel: + 31 20 649 45 45
e-mail: mediarelations@klm.com

KLM