Adresonderzoeken


Adresonderzoeken

De gemeente Roermond voert vanaf week 24 adresonderzoeken uit in de stad. Dat gebeurt in samenwerking met het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Doel van het onderzoek is na te gaan of de personen die in de Basisregistratie Personen (BRP) op een bepaald adres zijn ingeschreven, daar ook echt
wonen.

De gemeente houdt de gegevens in de Basisregistratie Personen op orde. Dat is de wettelijke taak van de gemeente. De BRP is de bron van persoonsgegevens voor de hele overheid. Het is belangrijk dat de gegevens kloppen. Denk bijvoorbeeld aan het verstrekken van toeslagen en uitkeringen, of ook
het verzenden van stempassen voor Europese verkiezingen. Als de gegevens niet kloppen, kan dat tot vertraging of problemen leiden.

Het adresonderzoek wordt uitgevoerd op adressen in Gemeente Roermond. Medewerkers van de afdeling Stadstoezicht zullen deze adressen bezoeken. Deze medewerkers zullen zich daarbij steeds aan de deur legitimeren. De bewoners krijgen dan ook een brief van de gemeente met meer informatie.