Internetgoeroe bezoekt Nederland op 9 juni 2015

Het geheime recept voor klanttevredenheid

Amsterdam - Als journalist bent u op dinsdag 9 juni 2015 van harte uitgenodigd voor de red- carpet ontvangst en lezing in het Amsterdamse Ramada Hotel van Girish Mathrubootham. Girish is een van de global leaders in IT (Forbes Magazine) en bezoekt ons land, op uitnodiging van RonaldHeisterPR. Eerder al was mediatycoon en ondernemer Sir Richard Branson te gast. Onderwerp? Het geheime recept voor klanttevredenheid.

De Dow Jones en Sillicon Valley lopen met Girish Matrhubootham weg en de Economic Times en andere media raken niet over hem uitgeschreven. Het vooraanstaande software platform G2 Crowd plaatst hem bovenaan de meetlat van meest veelbelovende talenten. Investeerders als Google Capital staan in de rij en betaalden nu al 94 miljoen USdollar voor zijn ideen. Na kantoren in Amerika, Engeland, Australie en India opent hij nu ook in Nederland een agentschap.

Programma

09.30 - 10.00 uur Red carpet ontvangst met fotomoment

10.00 - 10.30 uur Gelegenheid tot interview

10.30 - 12.00 uur Lezing en presentatie

"Wat is het succes van deze jonge internetgoeroe en wat kunnen Nederlandse ondernemers van zijn kijk op dienstverlening leren? Lunch

Girish Mathrubootham. De van oorsprong Indiaase ondernemer en visionair is wereldwijd actief met onder meer Freshdesk, een start-up in cloud customer support. Zijn idee is ogenschijnlijk simpel: maak het gemakkelijk voor merken om met hun klanten te praten en maak het gemakkelijk voor gebruikers in contact met bedrijven te komen.

Dat zijn visie aanspreekt blijkt wel uit de cijfers. Binnen drie jaar is de groei van het bedrijf exponentieel. Wereldwijd zijn er meer dan 350 werknemers aan de slag en biedt Fresdesk aan meer dan 40.000 bedrijven en organisaties over de hele wereld een betere en meer persoonlijke ondersteuning aan hun klanten.

Freshdesk is daardoor in de unieke positie om te kiezen uit 's werelds beste venture capitalists.

Mathrubootham: "In een jaar tijd is ons klantenbestand wereldwijd verdubbeld. We waren niet eens echt actief op zoek naar nieuw geld maar er was zo veel interesse dat we besloten om nog een ronde te doen. In totaal is inmiddels 94 miljoen US dollar opgehaald. We hadden de luxe te besluiten om alleen geld te ontvangen van onze bestaande investeerders van het eerste uur. En daar zitten klinkende namen tussen: Google Capital, Accel Partners and Tiger Global.

Gene Frantz, general partner van Google Capital is een van die investeerders en popelt om wederom te investeren. Volgens hem biedt Freshdesk "een boeiende en moderne klantervaring".

Mathrubootham: "Mijn idee voor Freshdesk ontstond na een opmerking van een hacker in 2010. Ik zag een behoefte aan een betere customer support oplossing die kan opschalen met bedrijven naarmate ze groeien. Dat bestond nog niet. Dus begon ik er zelf maar een te bouwen. Zes maanden later, won Freshdesk de Microsoft BizSpark Startup Challenge en honderd dagen daarna, vierden we onze 100e klant."

"Girish Mathrubootham is zijn eigen succesverhaal. En roept andere ondernemers op om aan al je klanten, groot of klein, een uitmuntende dienstverlening te verschaffen. En wij gaan ondernemers daarbij nu vanuit Nederland ondersteunen" aldus een enthousisaste Joachim Beckmann, verantwoordelijk voor Freshdesk in Nederland.

Op dit moment maken Nederlandse bedrijven als Bookings.com al gebruik van Fresdesk.