Zapper maakt vliegende start in Nederland

Mobiel scannen en `smart' betalen in de horeca met een `personal touch'

Amsterdam, 10 juni 2015 - - Zapper is sinds een aantal maanden actief op de Nederlandse markt en in de regio Amsterdam al bij verschillende horecagelegenheden succesvol uitgerold. Met Zapper kunnen klanten betalen met hun smartphone zonder te wachten op de bediening met betaalterminal. Als consument download je de Zapper-app op je smartphone. Door een koppeling met je betaalkaarten - nu nog alleen creditcards, maar voor de zomer ook PayPal en de mobiele variant van iDEAL - kan, na het scannen van de QR-code op de rekening, direct worden betaald. Zowel de horecavestiging als de klant ontvangen via sms of email een melding dat de betaling is geslaagd, waarna automatisch een betaalbon wordt geprint bij de kassa.

Zapper is wereldwijd actief. In de Benelux wordt Zapper geleid door Erwin Hofmann (45). Als Commercieel Directeur is hij verantwoordelijk voor de commerciele gang van zaken om Zapper te introduceren bij in eerste instantie horecabedrijven en hun gasten en later in andere sectoren. Voorheen was hij onder andere account- en key accountmanager bij Ab-InBev en werkzaam in diverse functies bij Diningcity (onder meer voor de Restaurantweek en Diningcity Unlimited).

Slim inzicht

Restaurants die werken met Zapper hebben toegang tot een online dashboard en een CRM-systeem. Die tonen alle betalingen en herkennen bijvoorbeeld VIP-gasten. Alle acties zijn direct en meteen inzichtelijk; dat geldt ook voor marketingcampagnes. Verder biedt Zapper een gemakkelijke manier om snel en eenvoudig rekeningen te splitsen en fooi te geven. De verkopersportal en het CRM van Zapper zorgen voor nuttige statistieken, zodat horecadienstverlening nog verder is aan te passen.

Erwin Hofmann, Commercieel Directeur Zapper: "95 procent van de mensen die we spreken is enthousiast over het concept, de mogelijkheden en hoe goed over alles is nagedacht. Ook is er het besef dat dit de toekomst van het betaalverkeer zal zijn en met de integratie van iDeal straks, gaan ook de twijfelaars overstag. Die toezeggingen hebben we al ."

Zapper voor de consument

Zapper is erg gebruiksvriendelijk en sterk beveiligd. De consument hoeft niet op voorhand saldo te storten en geen betalingsaccount aan te maken. Er staat dus geen geld op de mobiele telefoon zelf. Dus bij verlies of diefstal is de consument geen geld kwijt. Ook aan privacy is gedacht. Creditcardgegevens komen niet bij Zapper terecht maar staan alleen in de app, beveiligd met een bepaalde versleuteltechniek.

Zapper voor de horecaondernemer

Zapper zorgt voor tijdsbesparing, zowel in de front- als backoffice. Het kan makkelijk worden gekoppeld aan bestaande kassasystemen of zelfs geintegreerd met de kassasoftware en daardoor versimpeling van de administratie. Daarnaast biedt Zapper inzicht in het klantenbestand om promoties te kunnen doen richting bekende maar ook onbekende klanten.

"Alle betalingen zijn de volgende dag binnen", stelt Erwin Hofmann, "en de ondernemer kan meer betaalmethodes ondersteunen zonder extra kosten of aparte fees voor bijvoorbeeld creditcardmaatschappijen."

"Zapper onderscheidt zich met name van andere aanbieders doordat de consument geen geld hoeft te storten op een elektronische rekening (wallet)", stelt Michel de Beer van Bridge the Gap Europe, die de introductie van Zapper in de Benelux begeleidt. "Hierdoor raakt de consument het overzicht niet kwijt, want de betaling gaat direct via iDeal of creditcard."

Over Zapper

Zapper is een mobiele App die betalingen en eCommerce snel, gemakkelijk en veilig maakt. Zowel grote als kleine bedrijven zetten Zapper in om het betaalproces te vereenvoudigen. Zapper maakt betalen in restaurants sneller en simpeler. Maar behalve dat het een toekomstgerichte betaalmethode is, helpt Zapper vooral om de winst te verhogen door zeer gerichte en creatieve promotiemogelijkheden. Meer informatie: www.zapper.com