Met partners onderzoekt FloraHolland de haalbaarheid van een Experie..


11 juni 2015

Met partners onderzoekt FloraHolland de haalbaarheid van een Experience Center

Door FloraHolland en verschillende partners, waaronder Waterdrinker, is besloten onderzoek te doen naar de mogelijkheid van een Experience Center.

Floraholland Experiencecenter

Voor de vele toeristen en sectorpartijen een interessante ontwikkeling.

FloraHolland en Waterdrinker hebben gevraagd aan KondorWessels projecten in samenwerking met Impeerium projectontwikkeling, OeverZaaijer architecten en Jora Vision een haalbaarheidsonderzoek te doen. De werknaam voor het Experience Center is Floriworld.

Floriworld moet een educatieve attractie worden waar de wereld van bloemen en planten op een unieke wijze kan worden ervaren en beleefd. 6.000 vierkante meter vormgegeven als een iconisch Tulpgebouw van dertig meer hoog. Het is een complex waar 350.000 binnen- en buitenlandse bezoekers
enthousiast moeten worden van de prachtige sierteelt wereld. Met de inzet van 3D-techniek, virtuele werkelijkheid en veelvuldig gebruik van echte bloemen en planten wordt de wereld gepresenteerd waarin de Nederlandse sector de markleider is.

KondorWessels heeft de opdracht om de komende maanden partners en exploitanten (publiek en privaat) te zoeken die willen investeren in Floriworld. Dit moet leiden tot een reeel en uitvoerbare advies inclusief een business plan. Besluitvorming over de daadwerkelijke uitvoering en met welke
partners/investeerders dit gebeurt, vindt in het najaar van 2015 plaats. Floriworld is een initiatief waar FloraHolland en haar partners al veel bijval voor hebben gekregen in de regio van bedrijven en overheden.

Op basis van de strategie FloraHolland 2020 heeft de directie van FloraHolland geconcludeerd dat een Experience Center mede invulling kan geven aan een van de hoofddoelstellingen van de strategie: Meer consumenten geven meer uit aan bloemen en planten.