Klanten van afdeling Sociale Zaken en Werkgelegenheid blijven tevreden


Logo van gemeente Maassluis

De dienstverlening van de afdeling Sociale Zaken en Werkgelegenheid van de gemeente Maassluis wordt door de eigen klanten, evenals vorig jaar, gewaardeerd met het rapportcijfer 7,5.

Dit is de uitkomst van het klanttevredenheidsonderzoek, uitgevoerd door de organisatie BMC-onderzoek, dat eind 2014/begin 2015 heeft plaatsgevonden.

23 gemeenten deden mee

Voor het twaalfde jaar op rij heeft de afdeling Sociale Zaken en Werkgelegenheid, samen met de sociale diensten van 22 andere gemeenten, aan dit onderzoek deelgenomen. In totaal zijn er 4.463 klanten met een bijstandsuitkering benaderd waarvan 744 uit Maassluis.

Hoger dan landelijk gemiddelde

De gemiddelde score van alle deelnemende gemeenten voor de dienstverlening is een 7,1. Op vrijwel alle onderdelen scoort Maassluis hoger dan het landelijk gemiddelde.

Waardering voor klantmanagers

Veel waardering gaat uit naar de manier waarop de klantmanagers hun werk doen: 84% van de ondervraagden is van mening dat de klantmanagers van Maassluis over voldoende kennis en ervaring beschikken en dat zij snel en efficient werken. Landelijk is dit percentage 75.

Stroomopwaarts MVS

Zoals bekend worden per 1 juli 2015 alle activiteiten van de afdeling Sociale Zaken en Werkgelegenheid van Maassluis samen met die van Vlaardingen en Schiedam ondergebracht in het participatiebedrijf Stroomopwaarts MVS.

Nulmeting

De uitkomsten van de onderzoeken gelden als 'nulmeting' voor de ontwikkeling van de kwaliteit van de dienstverlening door Stroomopwaarts. "Vanzelfsprekend is ook binnen Stroomopwaarts het beleid erop gericht de klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn", aldus David van der Houwen, wethouder
Werk & Inkomen van Maassluis.