Lamb Weston lanceert mondiale merkidentiteit

'Seeing Possibilities in Potatoes': Lamb Weston lanceert mondiale merkidentiteit

Lamb Weston maakt vandaag de lancering van een nieuwe wereldwijde merkidentiteit bekend, met de tagline 'Seeing Possibilities in Potatoes'. De lancering brengt de activiteiten van Lamb Weston onder een wereldwijde merkvisie, waarmee het bedrijf aangeeft hoe Lamb Weston waarde toevoegt aan de business van zijn klanten.

Na uitgebreid onderzoek onder klanten in meer dan zeven landen over de hele wereld heeft Lamb Weston vastgesteld dat klanten de inventiviteit van de onderneming als meest onderscheidend ervaren.

De nieuwe tagline weerspiegelt de essentie van de aanpak van Lamb Weston - altijd op zoek naar inventieve oplossingen om bij te dragen aan de business van de klant, en beseffend dat inventief denken begint bij het stimuleren van de collectieve verbeeldingskracht die binnen de organisatie aanwezig is. "'Seeing possibilities in potatoes' staat voor wat we elke dag opnieuw doen bij Lamb Weston," zegt Bas Alblas, CEO van de joint venture Lamb Weston / Meijer.

De onderneming illustreert de kracht van 'Seeing Possibilities in Potatoes' met een aantal nieuwe initiatieven:

- De introductie van 'Connoisseur Fries': in antwoord op de vraag van consumenten naar ambachtelijke frites, en het streven van eetcafes en restaurants om nieuwe, onderscheidende menu-onderdelen te presenteren, komt Lamb Weston / Meijer met de 'Connoisseur Fries'.

- De lancering van 'Potato Dippers': uit onderzoek blijkt dat consumenten steeds vaker kiezen voor gedeelde gerechten in een ontspannende restaurantomgeving. Lamb Weston / Meijer presenteert daarom 'Potato Dippers', een oplossingsconcept dat op deze trend inspeelt.

- Optimalisering van klantenservice: in nauwe samenwerking met klanten en hun logistieke partners faciliteert Lamb Weston / Meijer oplossingen voor 'just-in-time' levering, waardoor de klant minder voorraad hoeft aan te houden en er meer werkkapitaal vrijkomt.

Dit zijn maar enkele voorbeelden van 'Seeing Possibilities in Potatoes'. "Ik ben er trots op dat mensen in onze organisatie het initiatief nemen om geweldige ideeen te presenteren en gemotiveerd zijn om ze te vertalen naar concrete producten," aldus Bas Alblas. "Bij Lamb Weston / Meijer zien we niet alleen de aardappel, maar beseffen we dat we naar de mogelijkheden moeten kijken."

De nieuwe tagline is de eerste grote merkverandering in de ruim vijftigjarige historie van de onderneming. In zijn mondiale expansie heeft het merk in verschillende delen van de wereld verschillende merkidentiteiten aangehouden. "Dit is een belangrijke stap in het streven van Lamb Weston om zijn mondiale slagkracht effectiever in te zetten en rendabele groei te realiseren," zegt Mascha Leijten, Marketing & New Business Development Director van Lamb Weston / Meijer. "Met de nieuwe merkidentiteit versterken we niet alleen onze mondiale naamsbekendheid, maar ook de waarde van ons merk."

Over Lamb Weston / Meijer

Lamb Weston is een wereldwijde vooraanstaande leverancier van hoogwaardige aardappelproducten die via ConAgra Foods Lamb Weston en Lamb Weston / Meijer worden verkocht in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf Lamb Weston / Meijer heeft zijn hoofdkantoor in het Nederlandse Kruiningen en bedient de regio EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika) met diepgevroren aardappelproducten als Twisters, Potato Dippers en Connoisseur Fries en met gedroogde aardappelvlokken voor klanten in de segmenten Foodservice, Quick Service, Industry en Retail. De onderneming exploiteert vijf fabrieken, verspreid over Nederland (3), Groot-Brittannie (1) en Oostenrijk (1), en heeft in de regio EMEA 1200 mensen in dienst. www.lambweston.eu