Concrete tips voor cultuurverandering


Grote Expertisedag Nieuwe Media
Ik ben fan

Tijdens de Grote Expertisedag Nieuwe Media kwamen veel concrete tips voorbij voor vernieuwing en cultuurverandering binnen de journalistiek. We zetten de meest opvallende op een rij.

Grote Expertisedag Nieuwe Media

Grote Expertisedag Nieuwe Media

-

Foto: Expertisecentrum Journalistiek - via Facebook

Verwar `traditie' niet met `kwaliteit' - Freek Staps (NRCQ)

Als je een betaald model hebt, moet je niks weggeven. Ook uitproberen moet geld kosten, al is het maar een euro - Edwy Plenel (Mediapart)

Gebruik statistieken op een positieve manier - kijk, je stuk wordt goed gelezen! - maar laat het je niet gek maken. De redactionele keuze blijft leidend - Laurens Verhagen (de Volkskrant)

Mobiel verkeer wordt in rap tempo belangrijker. Als je homepage of visuals op mobiele dragers niet mooi zijn, kun je het vergeten - Bryan Boyer (NPR)

Richt binnen de organisatie een `interne start-up' op met een onafhankelijk team - Freek Staps (NRCQ)

Goede koppen zijn goede tweets. Hoef je niks meer aan te doen - Nikki Usher (Onderzoeker)

Laat je leiden door feiten in plaats van meningen. Meet wat werkt door bijvoorbeeld twee verschillende homepages of buttons te testen - Bryan Boyer (NPR)

'Voor duurzame innovatie is cultuuromslag nodig'

Lees ook ons verslag over de Grote Expertisedag Nieuwe Media.

Bijdragen

[IMG]Pieter Rebel