Strandlessen voor basisscholieren Westland en Hoek van Holland


Publicatiedatum: maandag, 29 juni 2015
[IMG]

Een weerbericht maken, getijden ontdekken, zandkorrels onder de loep nemen of zeediertjes bekijken tijdens schooltijd. Het kan tijdens de speciale strandlessen voor basisscholieren. De kinderen van de Herman Broerenschool uit Naaldwijk struinden vandaag op het strand onder begeleiding van twee
docenten van Westlandse natuur- en MilieuEducatie.

Westlandse Natuur- en MilieuEducatie (WNME) en de gemeente Westland bieden deze strandlessen voor basisscholieren aan om spelenderwijs te leren over natuur, duurzaamheid en hun eigen leefomgeving . Voor kinderen uit Westland en Hoek van Holland is het vanzelfsprekend dat zij het strand om de
hoek hebben. Tijdens deze ontdekken en leren de kinderen veel over het leven en de natuur aan zee. De les is onder andere mogelijk gemaakt met een donatie van Beheerstichting loswal "De Bonnen".

Strandlessen

Tijdens de speciale strandlessen gaan de kinderen aan de slag met een metaaldetector en maken ze een kunstwerk van alle schatten die ze op en onder de grond en in zee vinden. Met een sleepnet, door de kinderen getrokken vanaf het strand, vissen ze dit leven op en bekijken in een bak de
gevangen beestjes. Zo ontdekken ze aldoende de elementen van de natuur aan zee.

WNME

De gemeente Westland en WNME werken samen met scholen, kinderopvang, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties om kinderen op jonge leeftijd kennis en ervaring op te laten doen over natuur, milieu, gezonde voeding, glastuinbouw, techniek en leefomgeving. De betrokken organisaties zorgen
voor een breed aanbod van lessen, leskisten, excursies en educatieve projecten, waaraan peuters, middelbare en basisscholieren kunnen deelnemen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------