Amcor en Kezzler kondigen wereldwijde samenwerking op het gebied van geserialiseerde verpakkingen voor consumentenbetrokkenheid en het bestrijden van vervalsingen.

Amcor (ASX:AMC), een wereldleider op het gebied van flexibele en harde plasticverpakkingen en Kezzler AS, een leider op het gebied van serialisatie van bedrijfsdiensten, hebben vandaag een globale samenwerking aangekondigd om klanten een geavanceerde verpakkingsserialisatie te bieden met volledige service, ondersteund door een cloudplatform. Het nieuwe product, MaXQ, biedt eigenaren van merken unieke identificatiecodes die worden afgedrukt op iedere verpakking. De dynamische codes kunnen worden gebruikt voor digitale consumentenbetrokkenheid, bestrijding van vervalsingen, track and trace, en andere activiteiten.

Amcor's leiderschap op het gebied van verpakkingsinnovatie in combinatie met de bewezen technologie van Kezzler maakt de weg vrij om iedere verpakking uniek en interactief te maken. De unieke codes worden gegenereerd en afgedrukt op iedere verpakking, en integreren naadloos met de bestaande toeleveringsketen van de klant.

Marco Hilty, Vice President Marketing en R&D van Amcor Flexibles Europe en America stelde, "Onze klanten willen hun klanten meer gepersonaliseerde ervaringen bieden. En onze klanten moeten in toenemende mate actie ondernemen tegen de vervalsing van hun producten. We zijn erg blij om samen te werken met Kezzler om iedere verpakking een unieke digitale identiteit te geven, om in deze behoeften te voorzien."

MaXQ stelt merkeigenaren in staat om een unieke, geserialiseerde code af te drukken op iedere verpakking, die kan worden uitgelezen met een smartphone, of verstuurd via SMS. Merkeigenaren en consumenten kunnen direct verifieren of een product authentiek is of een vervalsing. De codes kunnen ook worden gebruikt voor een aantal activiteiten op het gebied van consumentenbetrokkenheid; zoals wedstrijden, directe prijzen, loyaliteitsprogramma's, en klantenfeedback. Merkeigenaren hebben volledige vrijheid en interacties kunnen op maat worden gemaakt voor de consument. De informatie gegenereerd wanneer consumenten interacties hebben met de codes biedt merkeigenaren waardevolle marktinzichten.

De CEO en oprichter van Kezzler, Magnar Loeken stelde, "De samenwerking met een van de meest gerespecteerde verpakkingsbedrijven ter wereld getuigt van de kwaliteit van de technologieen en diensten die we jaren lang hebben ontwikkeld. We geloven dat MaXQ de complexiteit van serialisatiediensten zal elimineren. Amcor en Kezzler bieden een naadloos geintegreerde dienst die afdruke- en IT-operaties omvat, zodat merkeigenaren zich volledig op hun merken en consumenten kunnen concentreren in plaats van op logistiek."

MaXQ codes, die kunnen worden uitgedrukt als QR, alfanumeriek, of streepjescodes, worden bij Kezzler met meer dan 1 miljard per minuut gegenereerd en afgedrukt met industriele snelheid door Amcor. De dynamische codes worden geactiveerd door merkeigenaren en kunnen worden beheerd via het bewezen technologieplatform van Kezzler.

MaXQ biedt een unieke oplossing voor FMCG merkeigenaren waar standaard QR-codes historisch ontoereikend zijn geweest. "Standaard QR-codes op verpakkingen zijn statisch en bieden weinig dynamische inhoud. Dezelfde code wordt op miljoenen verpakkingen afgedrukt en leidt de consument in de meeste gevallen gewoon naar een statische internetpagina," zei Marco Hilty. "MaXQ-codes maken iedere verpakking uniek en bieden de consument relevante toepassingen en echte waarde die hij ervaart wanneer de verpakking wordt gescand. MaXQ personaliseert de gebruikerservaring, en motiveert de consument om betrokken te blijven het merk te blijven."

MaXQ is beschikbaar voor alle verpakkingsoplossingen van Amcor, van flexibele en harde plasticverpakkingen voor de voedsel-, drank-, gezondheids-, huis en persoonlijke verzorging en tabakindustrie.

Voor meer informatie over MaXQ kunt u terecht op www.amcor.com/MaXQ

Over MaXQ

MaXQ biedt bedrijven een compleet serialisatiesysteem, met meerdere voordelen en functies.

* SNEL, ZEKER EN SCHAALBAAR -- Codes worden gegenereerd, afgedrukt en beheerd op een industrieel niveau; codes worden geactiveerd door merkeigenaren tijdens iedere fase in de toeleveringsketen.

* MEERVOUDIG GEBRUIK -- Een enkele code kan een product traceren, vervalsingen bestrijden, consumentenbetrokkenheid vergroten door innovatieve marketingcampagnes en waardevol marktinzicht in real-time vergaren.

Voor meer informatie over MaXQ kunt u terecht op: www.amcor.com/MaXQ

Over Kezzler

Kezzler AS is een wereldleider op het gebied van serialisatietechnologie en operatieplatforms ontworpen voor de industrie, opgericht in 2001. Voor meer informatie over Kezzler kunt u terecht op www.kezzler.com.

Over Amcor

Amcor (ASX: AMC) past kunst en wetenschap toe om verantwoordelijke verpakkingsoplossingen te creeren die de producten die mensen in het dagelijks leven gebruiken te verbeteren. Met wereldwijde leiderschapsposities op het gebied van verpakkingen van flexibele en hard plastics wijdt Amcor zich

elk jaar aan innovatie om nieuwe en betere manieren te ontwikkelen om essentiele producten zoals voedsel, dranken, medicijnen, medische hulpmiddelen, persoonlijke en huishoudelijke goederen te beschermen. Het hoofdkantoor van Amcor bevindt zich in Melbourne, Australie en het bedrijf heeft

wereldwijd 27.000 mensen in dienst en vestigingen in 43 landen. Ga voor meer informatie naar www.amcor.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20150629005328/nl/

Amcor

Sara Blum, +41 44 316 17 91

Strategic Business Development Manager

sara.blum@amcor.com

or

Kezzler AS

Paul Laland, +1-415-519-6610

p.laland@kezzler.com