Nieuwsbank test komkommerdienst


Stem geven aan wie anders nooit wordt gehoord

UTRECHT, 20150630 -- De komkommertijd is weer in aantocht. Het is de tijd waarin op veel redacties de overtuiging heerst dat er 'geen nieuws' is, met als gevolg dat dagbladen en nieuwsdiensten zich regelmatig belachelijk maken met on-nieuws en op niets gebaseerde hypes. Denk aan de Ice Bucket Challenge, aangespoelde bultruggen en potvissen, verdwaalde wolven, losgebroken slangen, vermeende luipaarden en/of andere uitheemse diersoorten, hitterecords en noodweer.

Zonde van de tijd van zowel de lezer als de redactie, temeer omdat er in de loop van het jaar meer dan genoeg nieuws op de plank is blijven liggen waarvoor in drukkere tijden geen tijd was om het uit te werken, en dat tegen de zomer zover naar de achtergrond is verdwenen dat niemand eraan denkt het alsnog op te pikken.

De komkommertijd is het seizoen bij uitstek om dit soort verhalen alsnog te publiceren. Nieuwsbank wil daarom een test doen met een nieuwsservice met uitgewerkte berichten die direct overgenomen kunnen worden door de aangesloten media.

'Dat biedt kansen aan zowel media als aan wie anders nooit wordt gehoord,' aldus Jan Halkes, directeur van Nieuwsbank. 'Kansen voor media omdat zij ondanks onderbezetting in de komkommertijd toch fatsoenlijke content kunnen leveren, en voor andere belanghebbenden omdat het de kans biedt nieuws gepubliceerd te krijgen dat anders nooit het daglicht ziet.'

De komende weken gaat Nieuwsbank onderzoeken of er behoefte is aan zo'n nieuwsdienst, en of er op basis daarvan voldoende financiering kan worden gevonden.

Wilt u meer informatie, of heeft u suggesties met betrekking tot nieuws dat meer aandacht verdient, bel dan naar 030-288 1286 of stuur een email naar service@nieuwsbank.nl.

Nieuwsbank BV