Lemon, lime & bubbles in nostalgisch jasje

7UP introduceert 'Limited Edition'-Vintage-verpakkingen Lemon, lime & bubbles in nostalgisch jasje

Meer dan 85 jaar na het verschijnen van het allereerste flesje 7UP, komt 's werelds beroemdste 'lemon, lime & bubbles'-frisdrank deze zomer met een beperkte oplage vintage-flesjes en -blikjes. De iconische designs bestrijken zes decennia: van 1930 tot en met 1990.

Als je al die ontwerpen zo op een rijtje ziet, valt meteen op dat logo en artwork van 7UP door de jaren heen met regelmaat rigoureuze veranderingen hebben doorgemaakt. Doel was daarbij telkens om aan te sluiten bij de tijdgeest van dat moment. Dat leverde iconische ontwerpen op zoals het 'flowerpower'-design in de jaren 70 en het discoachtige 'stippendesign' in de jaren 80.

En velen herinneren zich vast ook nog wel het karakter Fido Dido, dat vanaf begin jaren 90 een plekje veroverde op de blikjes en flessen van 7UP. Fido Dido (met zijn lijfspreuk 'It's cool to be clear') werd zo populair, dat hij een eigen tijdschrift, ijsje en zelfs een videogame kreeg.

Deze Vintage-serie volgt op de introductie eerder dit jaar, van een volledig nieuw 7UP design, dat met z'n stijlvolle, bijna klassieke uitstraling een eerbetoon is aan de 85-jarige historie van deze frisdrank. Alle Limited Edition-varianten zijn vanaf nu tijdelijk verkrijgbaar in de meeste supermarkten in losse 33 cl blikjes en in een willekeurig gemixt 4-pack. Consumenten kunnen op deze manier de bijzondere 7UP Vintage serie bij elkaar sparen.