Vierdaagse blijft in trek bij sponsoren


Vierdaagse blijft in trek bij sponsoren

Sponsorbijdragen houden inschrijfgeld laag en maken extra service mogelijk

Ook tijdens de 99^ste Vierdaagse zullen commerciele partners van Stichting DE 4DAAGSE hun sponsorcontract verlengen tot (ver) na de 100^ste Vierdaagse in 2016. En nieuwe sponsoren staan op de nominatie om ingelijfd te worden bij het trouwe sponsorkorps van de Vierdaagse.

De inkomsten aan sponsoring belopen jaarlijks ongeveer een kwart van de totale begroting. Deze sponsorbijdragen stellen Stichting DE 4DAAGSE in staat het inschrijfgeld met niet meer dan een correctie voor inflatie te hoeven verhogen. Bovendien wordt het geld van de commerciele partners van de
Vierdaagse ingezet om het serviceniveau aan de wandelaars te verhogen en de organisatie verder te professionaliseren.

In 2015 traden het Oostenrijks Toeristenbureau (Oostenrijk wandelland) en Quantore (groothandel kantoorbenodigdheden) toe als sponsor van de Vierdaagse. Met hen werden meerjarige sponsorcontracten overeengekomen. Ook de sponsorcontracten met hoofdsponsor Hi-Tec Sports en met cateraar Albron
worden nog voor de 100ste Vierdaagse in 2016 tussentijds verlengd. Met wie Stichting DE 4DAAGSE een nieuwe sponsorsamenwerking aangaat, wordt pas na de 99ste Vierdaagse bekend gemaakt.

Het sponsorkorps van Stichting DE 4DAAGSE is nu als volgt samengesteld:

Hoofdsponsor Hi-Tec Sports

Hi-Tec Sports vindt het een enorme eer om de hoofdsponsor te zijn van het grootste wandelevenement ter wereld. Naast een specifiek assortiment wandelschoenen, heeft Hi-Tec Sports ook een kledinglijn en tal van accessoires ontwikkeld voor wandelaars. Daarnaast is in samenspraak met de Stichting
4DAAGSE een merchandise- en, voor de 100^ste Vierdaagse in 2016, een jubileumlijn neergezet.
Inmiddels heeft Hi-Tec Sports vestigingen in meer dan 80 landen wereldwijd. Meer dan 800 mensen houden zich bezig met het ontwikkelen van schoenen en kleding voor outdoor en sport.
In Nederland, waar de wandelsport het meest ontwikkeld is, is Hi-Tec Sports enorm betrokken bij de wandelsport. Zo is Hi-Tec Sports onder andere hoofdsponsor van de Vierdaagse Nijmegen, de Rode Kruis Bloesemtocht, de Airborne Wandeltocht, de Dam tot Dam Wandeltocht en partner van de KWBN
(Koninklijke Wandel Bond Nederland).
Ook internationaal is wandelen voor Hi-Tec Sports belangrijk. De slogan die Hi-Tec Sports wereldwijd in marketing campagnes gebruikt is: Walking Just Got Better! Elke dag minstens een half uur bewegen - zoals bijvoorbeeld een bos- of strandwandeling - is van groot belang om fit en gezond te
blijven.

Cateraar Albron

Foodservice-organisatie Albron staat voor lekker, gevarieerd en gezond eten en drinken in combinatie met regelmatig bewegen. Daarom sponsoren zij al sinds 2001 de Vierdaagse Nijmegen.
Voor en na een lange dag lopen staat een enthousiast team klaar op de Wedren (start- & finishterrein) om de tienduizenden wandelaars en bezoekers te voorzien van een lekker en welverdiend hapje en drankje.
Naast het eten en drinken op de Wedren verzorgt Albron ook het eten en drinken voor de vrijwilligers op de officiele Vierdaagse posten, de rustpunten voor de wandelaars van de Via Vierdaagse, voor de gasten in de VIP lounge en verzorgen ze een deel van het entertainment op de Wedren.

Perskindol

Perskindol is al enkele jaren actief sponsor van de Vierdaagse. Perskindol is nadrukkelijk op locatie aanwezig om de wandelaars direct te kunnen helpen bij eventuele spier- en gewrichtsproblemen.
Het gaat vooral om verzorging van de spieren voor, tijdens en na het wandelen. Met de producten van Perskindol worden klachten door overbelasting voorkomen en verlicht. De producten worden deskundig gesprayd in de stand van Perskindol in het Promodorp op de Wedren, maar bijvoorbeeld ook door
de masseurs van het Nederlands Genootschap voor Sportmassage.
Perskindol is een Zwitsers familiebedrijf dat al meer dan 20 jaar producten ontwikkelt voor (top)sporters. De producten van Perskindol worden op de markt gebracht door Vifor Pharma, partner van de medische staf van ruim 40 Zwitserse sportteams - met name op het terrein van voetbal, ijshockey
en unihockey, maar ook volleybal, basketbal en handbal. Vanuit de innovatieve samenwerking en ervaringen met producten met topsporters is een assortiment ontstaan dat in het dagelijks gebruik door sporters op ieder niveau alsmaar aan populariteit wint.

Kadaster

Ook dit jaar is het Kadaster weer routepartner van de Vierdaagse. Voor beide partijen een logische samenwerking. Helemaal als het gaat om de routegegevens van de Vierdaagse. Het Kadaster is immers de organisatie in Nederland die gegevens registreert en verstrekt over het land: wat is van wie
en waar ligt het? Kadastergegevens bieden houvast. Ook voor de Vierdaagsewandelaars. En zo ontstaan verhalen bij de feiten van het Kadaster, dat heel benieuwd is naar het verhaal. Onderweg of op een voor de deelnemer bijzondere locatie. Het motto is dan ook : "Wij leveren de feiten. U maakt
het verhaal." Like de Facebook pagina: www.facebook.com/het kadaster."

Oostenrijk wandelland

Oostenrijk en wandelen, het is een perfecte combinatie. Wie al eens in de zomer een vakantie in Oostenrijk heeft doorgebracht, weet hoeveel prachtige routes er klaar liggen. Alle type wandelaars komen er volledig aan hun trekken. Een stevige tocht naar de toppen van de Alpen, een meerdaagse
huttentocht of juist een ontspannen wandeling langs meren of door dalen. Voor wie wil genieten van de prachtige bergwereld en gastvrije bevolking, heeft Oostenrijk Wandelland twee speciale tips. In Karinthie wordt van 7 tot en met 10 september 2015 voor de tweede keer de Alpen 4 Daagse
georganiseerd. Gedurende vier dagen wandelen door de prachtige Nockbergen. En in de Kitzbueheler Alpen wordt de KAT-walk, de Kitzbueheler Alpen Trail, gelopen. Een langeafstandswandeling van in totaal 104 km tussen Hopfgarten en Fieberbrunn. Vanwege het verblijf in hotels is dit een geweldige
hikingroute voor sportievelingen die ook van comfort houden.

Quantore

Quantore, groothandel voor kantoorartikelen en cooeperatie voor de zelfstandige kantoorvakhandel, sponsort de Vierdaagse dit jaar voor het eerst. Quantore zal als `Office/ial' partner zorgdragen voor de kantoorartikelen die gebruikt worden bij de registratiebalies en persruimtes. Algemeen
directeur Arnold Theuws: "De Vierdaagse is een sympathiek evenement, dat past bij de kantoorvakhandel. Onze leden bedienen een breed publiek, zorgen voor een bijzondere beleving en zijn er voor iedereen. Net als de Vierdaagse." Met de sponsorovereenkomst en de daaruit voortvloeiende
activiteiten tijdens en rond de 99^ste Vierdaagse geeft Quantore invulling aan haar missie om de toegevoegde waarde van de zelfstandige kantoorvakhandel bij het grote publiek over het voetlicht te brengen.

VGZ

`Tijdens het wandelen komen er bijna 45.000 unieke levensverhalen in beweging.' De motivatie van VGZ, al jarenlang verbonden aan de Vierdaagse, is duidelijk. Elk jaar wil VGZ goede zorg organiseren en garanderen voor de ruim 40.000 wandelaars. Vakkundige EHBO'ers, blarenprikkers en masseurs
staan tijdens het wandelevenement klaar om alle deelnemers zo goed mogelijk te ondersteunen.
"Wij zoeken bij sponsoring naar activiteiten en evenementen die een brug slaan naar onze dagelijkse werkzaamheden in de gezondheidszorg", aldus VGZ. "We maken daarom elk jaar de verzorgingsposten van de Vierdaagse mogelijk, zodat zoveel mogelijk wandelaars gezond de eindstreep halen."

VriendenLoterij

De Vierdaagse en de VriendenLoterij (de loterij voor gezondheid en welzijn) zetten hun bijzondere samenwerking vol enthousiasme voort. Wie als Vierdaagse deelnemer meespeelt met de VriendenLoterij maakt kans op vele prachtige (geld)prijzen tot wel EUR 100.000,- per maand. Bovendien: de helft
van de deelnemersinleg in de loterij gaat rechtstreeks naar de Vierdaagse.
"De VriendenLoterij heeft een fantastisch mechanisme. Enerzijds steunt een deelnemer structureel de Vierdaagse en anderzijds wint de deelnemer mooie prijzen. Dat is win-win. Zo maken we met z'n allen ons feest mogelijk!", aldus voorzitter Johan Willemstein over de afspraken met de
VriendenLoterij.

Connexxion

Connexxion Openbaar Vervoer NV, moedermaatschappij van regionale bus vervoerder Breng, is de mobiliteitspartner van de Vierdaagse. Het doel is meer deelnemers per bus te vervoeren tussen hun al dan niet tijdelijke verblijfplaats en start- en finishlocatie van de Vierdaagse in Nijmegen. Meer
wandelaars uit de auto en in de bus maakt de CO2 footprint van de Vierdaagse aanzienlijk minder diep en bovendien wordt de service van Stichting DE 4DAAGSE aan de deelnemers er door verhoogd.
Het partnership van Connexxion/Breng is zichtbaar door de Blarenpas die natuurlijk weer verkrijgbaar is voor vervoer van wandelaars van en naar start-finishterrein. En samen met de Nederlandse Spoorwegen heeft Connexxion speciaal voor de Vierdaagse een combikaart trein-bus ontwikkeld.
Bovendien stelt Connexxion busjes beschikbaar voor het vervoer van verkeersregelaars en Vips. Ook de bezemwagen, die uitvallers veilig naar Nijmegen terugbrengt, wordt door Connexxion geleverd.

Entropia Digital

Entropia Digital, zowel supplier als sponsor van de Vierdaagse, is specialist in missie kritische communicatie en voorziet Stichting DE 4DAAGSE via haar Tetra-netwerk van portofoons en mobilofoons voor alle onderlinge radiocommunicatie. Beveiliging en snelheid zijn daarbij cruciaal, waarbij
uitsluitend geautoriseerde gebruikers toegang hebben tot het netwerk. Dat is noodzakelijk om ook de medische diensten van de verbindingen gebruik te laten maken.

iSolve

Als ICT partner van de Vierdaagse verzorgt iSolve jaarlijks alle kantoorautomatisering die nodig is voor de organisatie. De administratie van de lopers, de communicatie met de vele persvertegenwoordigers, alle monitoring van het parcours en de weersomstandigheden, de logistiek van alle
benodigdheden op de Wedren en langs het parcours, het gebeurt allemaal vanuit deze tijdelijke kantoren. Iedere werkplek wordt ingericht met apparatuur die voldoet aan de gestelde eisen.

Motorhuis Nijmegen

Motorhuis Nijmegen is autodealer voor de merken Opel, Citroen , Hyundai en Mazda. Al jarenlang verzorgt deze supplier met veel plezier het vervoer voor de organisatie van de Vierdaagse Nijmegen.
Maar liefst een 20-tal zowel personen- als bedrijfsauto's, dit jaar van het merk Citroen, zijn nodig om de organisatie te voorzien van mobiliteit om dit grote evenement in goede banen te leiden en te zorgen dat iedereen veilig en comfortabel op de plaats van bestemming komt.

Pluryn

Grote kans dat wandelaars tijdens de Vierdaagse de assistent-medewerkers tegenkomt die werken vanuit zorginstelling Pluryn. Medewerkers helpen wandelaars die hun inschrijving vergeten zijn, of stempelen wandelpaspoorten af. Ieder jaar zetten vrijwilligers met een beperking zich weer
enthousiast in bij de marsen. Dat is nu echt dubbele duurzaamheid: de medewerkers vinden sociale waardering in hun werk.