1Dayfly's WAAT richt vizier op groeiende home & living markt

Den Haag, 13 juli 2015 - Vrouwenwebshop voor dagaanbiedingen WAAT gaat zich volledig richten op de home & living markt. Nu de huizenmarkt aantrekt schieten home & living winkels zowel op straat als online als paddenstoelen uit de grond. De grote webshops zitten echter vooral in het buitenland. WAAT - vorig jaar overgenomen door 1Dayfly.com - gaat daar als een vertrouwde Nederlandse aanbieder de strijd mee aan.

De vernieuwde webshop gaat vandaag online en biedt net als moederbedrijf 1Dayfly producten aan tegen fikse kortingen. Die kunnen oplopen van 20 tot 70 procent. De herpositionering van vrouwenproducten naar home & living is volgens directeur Roderick Voerman een strategische en welbewuste keuze. ,,De home & living markt is volop in beweging en groeit sterk, maar grote spelers als het Duitse Westwing en het Spaanse Zara domineren de online markt. Wij willen als Nederlandse speler die markt gaan bedienen. Onze klanten en leveranciers schreeuwen daarom," stelt Voerman. ,,We blijven ons met WAAT op vrouwen richten, maar trekken het wat breder."

Een bijkomende verandering is dat de aanbiedingen op WAAT vijf dagen blijven staan, terwijl dat bij de andere webshops van 1Dayfly maximaal 24 uur is. ,,Het gaat bij WAAT vaak over producten waarvoor je eerst met je man moet overleggen of waarvoor je thuis iets moet opmeten. Daarom geven we mensen meer tijd om het te bespreken en te bekijken," legt Voerman uit. Mocht dit positief uitpakken dan overweegt hij ook op de andere webshops de beslistermijn uit te breiden naar vijf dagen.

De home & living markt in Nederland is goed voor een jaaromzet van 7,4 miljard euro en is erg versnipperd. Terwijl de totale markt vanwege de crisis met 2,5 procent per jaar kromp, steeg de online omzet gemiddeld met 27 procent per jaar.

1Dayfly.com bestaat negen jaar en groeit jaarlijks met veertig tot vijftig procent. In 2014 werd de grens van 10 miljoen euro omzet overschreden. Het bedrijf heeft inmiddels veertien werknemers en richt zich op Nederland, Belgie en Duitsland.

De webshop voor aanbiedingen heeft bij zijn klanten een goede naam opgebouwd. Voerman: ,,Veel klanten kennen ons al langer en we hebben bewezen een betrouwbare leverancier te zijn. We zijn er ook voor onze klanten als er iets niet goed gaat en nemen hier altijd de telefoon op. Dat onderscheidt ons van de goudzoekers. Iedereen kan met producten tegen een lage prijs een webshop bouwen, maar dat is niet het belangrijkste. Dat is zorgen dat je bestellingen op tijd levert en zorgen dat je producten van goede kwaliteit zijn. Dat zorgt ervoor dat klanten terugkomen."