Connexxion steunt Waterspaarders


26 augustus 2015

Op 3 september is het Nationale Waterspaarders dag. Dit is een initiatief van het Wereldnatuurfonds, Unilever en de Missing Chapter Foundation. Connexxion steunt de Missing Chapter Foundation, die is opgericht door Prinses Laurentien om bij te dragen aan een duurzame samenleving. Om meer
bewustzijn te creeren over waterverspilling, hebben we een speciale busbestickering laten ontwerpen voor Waterspaarders.

De gemiddelde Nederlander staat negen minuten onder de douche. Waterspaarders wil dit verlagen naar 5 minuten door de jongste doelgroep aan te spreken: kinderen. Hoe leg je kinderen uit dat vijf minuten douchen voldoende is? Door ze vijf minuten lang touwtje te laten springen. Zo merken ze hoe
lang vijf minuten echt duren. Dat is precies wat er gaat gebeuren op 3 september van 9.00 tot 12.00 op 't Plein in Den Haag. Prinses Laurentien van Oranje zal het evenement begeleiden, en ook vanuit Connexxion en Veolia springen we mee.

Daarnaast is Waterspaarders op talloze andere manieren bezig om Nederlanders meer inzicht te geven in hun watergebruik. Zo kunnen kinderen hun eigen douchegel- of shampoo-etiket ontwerpen om andere leden van hun gezin op te roepen korter te douchen en hebben zij een verbetermeter ontwikkeld.
We sponsoren dit duurzame initiatief met een speciale bus en reclame omdat duurzaamheid, milieubewust omgaan met onze omgeving en actieve betrokkenheid van de nieuwe generatie ook bij Connexxion hoog in het vaandel staan.

Prinses Laurentien en haar `Raad van kinderen' waren eerder dit jaar ook op bezoek bij Connexxion om duurzaam advies te geven over de toekomst van het openbaar vervoer. Hier kunt u daar meer over lezen.