CRMWaypoint helpt Van Vliet Trucks Holland bv in tien dagen aan bete..


10 September 2015

Hilversum, 10 september 2015 - CRMWaypoint, het grootste kenniscentrum van Salesforce in Nederland, heeft in tien dagen de Salesforce Sales Cloud uitgerold bij Van Vliet Trucks Holland bv, een internationale aanbieder van nieuwe en gebruikte trucks. Met de implementatie door middel van een
snelle Fastway10-methode, een methode die CRMWaypoint speciaal ontwikkeld heeft voor kleinschalige projecten, hebben de sales- en onderhoudsmedewerkers van Van Vliet Trucks nu altijd en overal ter wereld hun klantgegevens up-to-date.

Van Vliet Trucks Holland bv levert voornamelijk aan bedrijven in emerging markets,CRMWaypoint - Samenwerking Van Vliet zoals Afrika en Zuid-Amerika. Dit gebeurt vanuit het hoofdkantoor in Nederland, waar ruim honderd medewerkers werkzaam zijn, en met een uitgebreid wereldwijd partnernetwerk.
Het accountmanagement bij Van Vliet bestaat door het internationale karakter van het bedrijf voornamelijk uit inside sales. Dat wil zeggen dat een sales- of onderhoudsmedewerker regelmatig telefonisch contact heeft met zijn klanten en eens in de zoveel tijd de regio bezoekt. Om dit proces te
stroomlijnen en efficienter te maken, heeft de leverancier van trucks gekozen voor Salesforce Sales Cloud. CRMWaypoint hielp Van Vliet met de implementatie.

Fastway10
Van Vliet heeft voor Salesforce gekozen, omdat het bedrijf geen maatwerkoplossing meer wilde, maar een standaardpakket dat gemakkelijk met applicaties uit te breiden is. Daarnaast moest de oplossing goede mobiele ondersteuning bieden, zodat de medewerkers overal te wereld ook hun data
gemakkelijk via een smartphone kunnen benaderen. Na het op orde brengen van de database, heeft CRMWaypoint in tien dagen de implementatie kunnen voltooien. Ton van der Meer, CEO en oprichter van CRMWaypoint legt uit: `Voor kleinschalige projecten of opdrachten die in korte tijd moeten worden
opgeleverd, hebben wij de zogeheten Fastway10-methode. In tien werkdagen zorgen onze consultants door middel van een agile methodiek voor begeleiding van het gehele traject, van workshops en datamigratie tot on-site trainingen. En dat alles tegen een fixed price. Voor Van Vliet was dit een
ideaal en snel traject, waarbij ze geen hinder hebben ondervonden van ingewikkelde implementatietrajecten.'

Automatiseren
Sales- en onderhoudsmedewerkers van Van Vliet hebben nu een centraal beeld van al hun klantgegevens. Bovendien kunnen ze binnenkomende aanvragen nu beter analyseren en opvolgen. `We zien precies via welk kanaal de aanvragen binnenkomen en wat de slimste vervolgactie is. Onze medewerkers moeten
veel pannetjes op het vuur houden. Door veel taken te automatiseren wordt er minder vergeten en behalen we betere resultaten. Bovendien kunnen we nu analyseren welke vervolgacties succesvol zijn en welke medewerkers goed presteren,' stelt Bob van der Bijl, commercieel directeur bij Van Vliet.

In de toekomst wil Van der Bijl ook marketing automation inzetten. `We willen ons klantbestand nog beter segmenteren en elke relatie of prospect de juiste content bieden. Sommige klanten zijn alleen geinteresseerd in trucks van bepaalde merken, of zoeken alleen voertuigen met het stuur aan de
rechterkant. Met Salesforce en CRMWaypoint hebben we de juiste partner in huis om hier met ons verder over te denken en dit proces te optimaliseren.'

##

Over CRMWaypoint
CRMWaypoint is met ruim 40 consultants en een eigen Talenten Programma het grootste Salesforce-kenniscentrum in de Benelux. Ruim 600 Salesforce-projecten bij 220 bedrijven en instellingen in alle branches werden de afgelopen zes jaar al succesvol uitgevoerd. De consultants van CRMWaypoint
houden zich bezig met alle onderdelen van het implementatieproces bezig, van businessadvies en strategie tot ontwikkeling en adoptie. CRMWaypoint is een `cloud born' Salesforce Gold Alliance Partner en won in 2012 het ICT Project van het jaar.
Zie