Meer impact met Mobile Targeting


16.09.2015

Het internetgebruik verschuift al jaren in snel tempo naar mobiele devices. Het inzetten van mobiel bij adverteren blijft echter achter op deze ontwikkeling. Beperkte targeting en beperkt measurement zijn dan vaak de genoemde redenen. Ook vindt men de impact van mobile advertising onvoldoende
meetbaar. Sanoma heeft nu 3 nieuwe target-oplossingen op mobiel.

Na het uitbrengen van de Sanoma mobile effect studies in samenwerking met Memo, kan geconcludeerd worden dat Mobile advertising wel degelijk impact heeft. Mits juist uitgevoerd, heeft het zelfs meer impact dan vele andere media. Dit geldt in hoge mate voor branded content op mobiel.

Wat is de status van targeting en measurement?

Deze week lanceerde Sanoma haar nieuwe targeting mogelijkheden op mobiel. Met audience targeting, gebaseerd op interest en locatie gedrag, is Sanoma nog beter in staat om specifieke doelgroepen te bereiken op mobiel.

Sanoma biedt audience targeting aan op mobiel

Na standaard targeting als tijd, locatie, device en weer heeft Sanoma haar mogelijkheden sterk uitgebreid om 1-op-1 contact te maken met de juiste doelgroep(en).

Op basis van data brengt Sanoma continu de socio-demografische kenmerken en het gedrag van haar sitebezoekers in kaart. Deze informatie wordt gebruikt om campagnes nog gerichter te targeten op een specifieke doelgroep (audience targeting). Dit wordt gedaan door de unieke verzameling van
bezoekersdata, device data en socio-demografische data te koppelen aan hard facts.

Het gebruik van deze profielen verhoogt de selectiviteit van mediacampagnes met als gevolg een lagere waste en een toename van het rendement. Kortom: een relevante boodschap op het juiste moment voor de juiste persoon op de juiste locatie.

3 nieuwe target-oplossingen binnen Sanoma op mobiel

1. Demographic targeting: Gender and Age
Op basis van survey's, login registraties en andere inschrijfformulieren kan Sanoma targeten op socio-demografische kenmerken. Deze hard fact data wordt verrijkt met het surfgedrag van onze bezoekers. Op mobiel is het mogelijk te targeten op geslacht en leeftijd

2. Interest based audience targeting
Op basis van surfgedrag van sitebezoekers krijgt Sanoma inzicht in hun interessegebieden. Door de grote time spend op mobiel is het mogelijk interesses uit te lezen van de gebruiker. Dit doet Sanoma voor zowel de standaard interesse gebieden als custom made. Standaard interessesegmenten zijn:

* Business & Finance
* Automotive
* Technology
* Entertainment & News
* Fashion & Beauty
* Travel
* Home deco

3. Location based audience targeting
Op basis van locatie data op mobiele devices is Sanoma in staat op basis van locatiegedrag specifieke audiences te genereren. Door locatie te koppelen aan tijd kan bepaald gedrag worden gekoppeld aan audiences, waar met een campagne op ingespeeld kan worden.

Deze data wordt opgebouwd met alle opt-in Sanoma NU.nl app gebruikers. Door deze data kunnen bepaalde patronen en regelmaat worden herkend en door tijd eraan te koppelen is te zien hoe men zich verplaatst gedurende dag. Dit is een nieuwe unieke manier om specifieke doelgroepen te bereiken
kortom: relevant en geen waste. Denk aan:

* Car drivers
* Students
* Quick Service Restaurants
* Wining & Dining
* Office staff
* Commuters
* Grocery shoppers
* Fashion shoppers

Factsheet en contact Mobile Targeting

Meer informatie over audience (re) targeting kun je vinden op sanoma.nl en in de factsheet. Je kunt ook contact opnemen met je accountmanager of met onze salesafdeling via sales.nl@sanoma.com, 088 556 7777.

Print Download PDF Contact Stuur door