Resultaten dienstverleningsonderzoek 2015 inwonerpanel bekend


Actueel

Voor de zomer vond onder de deelnemers van ons inwonerpanel Bronckhorst Spreekt een onderzoek plaats naar onze dienstverlening. Van de 1.600 panelleden, hebben 947 mensen (60%) meegedaan aan het onderzoek. Inwoners die de afgelopen 12 maanden contact hebben gehad met de gemeente, beoordelen
ons gemiddeld met het rapportcijfer 7,38.

Een mooi cijfer en een stijging ten opzichte van een eerder onderzoek naar dit onderwerp in 2013. Gebleken is dat de deelnemers het meeste contact met de gemeente hadden via de balie/bezoek, website, telefoon en e-mail.

Balie en telefoon

De dienstverlening aan de balie waarderen zij met het rapportcijfer van 7,5 (7,6 in 2013) en betrouwbaarheid vinden zij de belangrijkste eigenschap van een medewerker. Voor telefoon gaven ze het cijfer 7,3 (6,9 in 2013). Ook hier hechten de respondenten het meest aan betrouwbaarheid.

E-mail en brieven

E-mail kreeg het cijfer 6,8 (6,8 in 2013). Onze brieven werden met een 6,6 gewaardeerd een stijging van 0,5 ten opzichte van 2013.

Website

De website gaven de respondenten gemiddeld een 7,3 (6,9 in 2013). Van hen gaf 83% aan de site de handigste manier te vinden om iets te regelen met de gemeente. De vormgeving spreekt aan, maar de overzichtelijkheid kan beter.

Openingtijden en buitendienst

De openingstijden van het gemeentehuis kregen een 7,0. Ook is gevraagd naar de waardering van de panelleden voor de herkenbaarheid van onze buitendienstmedewerkers (plantsoenendienst). Zij kregen een 7,5 en hun communicatie vaardigheden een 7,3 (7,0 in 2013).

Meer info

Rapport nalezen?

Het gehele rapport is na te lezen via www.bronckhorstspreekt.nl.