Volop aandacht voor Hollands Beste Bloemstylist


21 september 2015

Volop aandacht voor Hollands Beste Bloemstylist

Het afgelopen weekend is er op diverse plekken in het land aandacht gevraagd voor het TV-programma Hollands Beste Bloemstylist en de daaraan gekoppelde 'Boeket van de Week'-campagne.

Floraholland Hollands Beste Bloemstylist

Het doel van de promoties was om extra bekendheid voor het programma en het 'Boeket van de Week' te realiseren en de afzet van bloemen en planten via deelnemende bloemisten een impuls te geven.

Sampling

In drie drukbezochte winkelcentra (Amstelveen: Stadshart, Rijswijk: Prinsenpassage en Hoofddorp: Polderplein) zijn afgelopen zaterdag duizenden gerbera's uitgedeeld aan voorbijgangers. Gerbera stond zondag centraal in het programma. Door voorbijgangers werd deze actie enorm gewaardeerd, het
uitdelen van de bloemen toverde bij menigeen een grote lach op het gezicht!

Kees Tol in 'Thuis op zondag'

Het decor van het nieuwe SBS6-programma 'Thuis op zondag' was aangekleed met diverse bloemen en planten. Daarnaast schoof Hollands Beste Bloemstylist-presentator Kees Tol aan tafel bij presentatoren Dirk Zeelenberg en Kim-Lian van der Meij. Kees vertelde enthousiast over het programma en als
verrassing mocht hij zelf een boeket samenstellen voor zijn ouders die veertig jaar getrouwd waren. Ook hier was het positieve effect van bloemen duidelijk zichtbaar.

Kijkcijfers in de lift

Na een voorzichtige start vorige week trok de tweede uitzending van Hollands Beste Bloemstylist beduidend meer kijkers. In totaal keken 455.000 mensen naar de tweede uitzending. Dit is exclusief kijkers van de herhalingen en uitgesteld kijken. De verwachting is dat de kijkcijfers in de komende
weken verder zullen stijgen.

'Boeket van de Week'-campagne

Samen met FloraHolland en BloemenbureauHolland heeft VBW gekoppeld aan Hollands Beste Bloemstylist een grootschalige campagne ontwikkeld, die VBW-leden de mogelijkheid geeft om in te haken op het TV-programma. In deze campagne staat het 'Boeket van de Week' centraal. Het boeket wordt wekelijks
opgebouwd rondom een andere hoofdbloem. Ruim vijfhonderd bloemisten nemen aan de campagne deel en ondersteunen de actie op de winkelvloer met Point of sale-materiaal.

Programma Consumer

FloraHolland heeft het initiatief genomen om samen met de ketenpartners Vereniging Bloemist Winkeliers en Bloemenbureau Holland de handen ineen te slaan voor een ketenbrede bloemen- en plantenpromotie rondom het programma Hollands Beste Bloemstylist. De participatie door FloraHolland is
integraal onderdeel van het Programma Consumer waarmee FloraHolland invulling geeft aan haar ambitie om de consumentenbestedingen aan bloemen en planten positief te beinvloeden.

* Meer informatie over de campagne Hollands Beste Bloemstylist