Het technologisch geavanceerde merk Aloft van Starwood Hotels& Resorts wordt gelanceerd in Duitsland met twee nieuwe hotels

STAMFORD, Connecticut-(BUSINESS WIRE)- Dit Smart News-persbericht bevat een interactieve multimediamodule. Bekijk hier het volledige persbericht: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=51174146&lang=en

Dit Smart News-persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht:http://www.businesswire.com/news/home/20150921005708/nl/

Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc.(R) (NYSE: HOT) heeft vandaag de komst op de Duitse markt bekendgemaakt van zijn innovatieve merk Aloft met de opening van Aloft Munich en Aloft Stuttgart. Aloft is ontworpen voor de moderne, technologisch geavanceerde wereldreiziger en blijft de traditionele hotelervaring herdefinieren en zijn aanwezigheid in Europa versterken. Beide hotels zijn het eigendom van, en worden ontwikkeld door de Schoerghuber Corporate Group en bieden een levendig uitgaansleven in twee van de meest dynamische steden van Duitsland.

"We zijn erg blij dat we de energie van het merk Aloft op de Duitse markt kunnen introduceren," stelt Brian McGuinness, Global Brand Leader, Specialty Select Brands van Starwood. "Wij hebben de innovatieve mentaliteit om onze hotels te ontwerpen voor de toekomstige wereldreiziger en we zijn verheugd dat we de passie van Aloft voor design, muziek en technologie naar de energieke steden Muenchen en Stuttgart gaan brengen."

"Ik wil graag Arabella Hospitality SE bedanken voor hun hernieuwde vertrouwen in Starwood en voor het bevorderen van de komst van Aloft in Duitsland met deze twee hotels," gaf Michael Wale, President, Starwood Hotels & Resorts, Europa, Afrika en het Midden-Oosten, te kennen. "Aloft voldoet aan de vraag van Duitsland naar hotels in het middensegment in zowel stedelijke als industriele gebieden die zorgen voor leven in de brouwerij, innovatie en persoonlijkheid met kwaliteit tegen een fantastische prijs."

Het dynamische Aloft Munich

Aloft Munich is ideaal gelegen aan de overkant van het Hauptbahnhof, het centraal station van Muenchen en beschikt over 184 modern ingerichte kamers en 96 vierkante meter dynamische vergaderruimte verspreid over drie Tactic Rooms. Het hotel heeft een binnenplaats die ideaal is om te relaxen en een praatje te maken, naast de karakteristieke WXYZ bar van Aloft - de hipste bestemming voor ontmoetingen met cocktails en live muziek.

Het hotel ligt op een steenworp afstand van wereldberoemde bierbestemmingen zoals Hofbraeuhaus en de Theresienwiese, de officiele terreinen van het Oktoberfest en Marienplatz. Andere nabijgelegen lokale bezienswaardigheden zijn onder andere de winkels in de Maximilian-straat, het Pinakothek Museum, de Viktualienmarkt en het Allianz Arena voetbalstadion. De internationale luchthaven van Muenchen, Franz Josef Strauss, is gemakkelijk te bereiken, slechts 45 minuten met de trein.

Aloft Stuttgart groeit naar de top

Aloft Stuttgart ligt in het hart van de Europese wijk van Stuttgart en is onderdeel van de Milaneo-nieuwbouw en beschikt over 165 ruime, atelierachtige kamers. Het hotel is ideaal voor vergaderingen en bijeenkomsten en heeft drie Tactic Meeting Rooms, elk met 20 vierkante meter aan flexibele vergaderruimte.

Op loopafstand kunnen de gasten het centraal station bereiken of een bezoek brengen aan de Schlossgarten, het beroemde 600 jaar oude park van Stuttgart. Attracties zoals de Mercedes-Benz en Porsche musea, Koenigstrasse, de centrale winkelstraat, het oude kasteel en het nieuwe paleis, evenals de Theodor-Heuss-Strasse, de levendige pub- en clubscene van de stad, bevinden zich op slechts een korte tramrit afstand.

Vanwege het innovatie design in het DNA van het merk zullen beide Aloft hotels worden voorzien van SPG Keyless, het eerste mobiele, keyless entry systeem in de horecasector waarmee gasten hun smartphone kunnen gebruiken als sleutel. Daarnaast zullen beide hotels - naast elk Aloft Hotel rond de wereld - Live at Aloft Hotels bieden, de karakteristieke continu lopende muziekserie van het merk dat gasten en muziek liefhebbende inwoners gratis de kans biedt lokale opkomende kunstenaars en enkele van de populairste bands in WXYZ bars te bewonderen. Andere kenmerkende voorzieningen in elk Aloft hotel omvatten Re:fuel, een one-stop gastronomisch `grab & go' eet- en drinkgebied, een 24-uurs fitnesscentrum en snelle en gratis wifi verbinding.

Zoek de muzieksterren: Project Aloft Star Amplified by Rolling Stone

Om de komst in Duitsland te vieren werkte het Aloft merk eerder deze zomer in Europa samen met Rolling Stone Duitsland om Project Aloft Star Amplified by Rolling Stone te organiseren, een competitie om de populairste opkomende muziekartiesten te ontdekken en te steunen. De winnaar mag een live optreden geven tijdens de openingsfeesten van het Aloft Munich en het Aloft Stuttgart in september en wint een professionele opnamesessie voor hun winnende lied en de opname ervan op de CD `New Noises' van Rolling Stone samen met andere bekende merken. Voor meer informatie kunt u terecht op http://www.aloftmunichhotel.com/ en http://www.aloftstuttgarthotel.com/ #aloftstuttgart, #aloftmunich.

Stay connected. Volg @AloftHotels op Twitter, bekijk ons op Instagram @AloftHotels of ga naarFacebook.com/AloftHotels.

Over Aloft Hotels

Met bijna 100 hotels die reeds zijn geopend of die binnenkort worden gelanceerd in 15 landen over de hele wereld, biedt het merk Aloft van Starwood een frisse benadering in het traditionele hotellandschap. Het merk Aloft biedt de volgende generatie, 'connected' reizigers, een technologisch geavanceerde, levendige ervaring en een moderne stijl die anders is. Voor meer informatie kunt u terecht op www.alofthotels.com. Aloft, net als alle andere merken binnen het portfolio van Starwood, biedt met gepaste trots het programma Starwood Preferred Guest(R) aan, het veelzijdigste loyaliteitsprogramma van de bedrijfstak. Ga voor meer informatie naar www.spg.com.

Over Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc.

Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. is een van de toonaangevende hotel- en recreatiebedrijven in de hele wereld met meer dan 1200 hotels in ongeveer 100 landen en meer dan 180.000 werknemers op de percelen die het bedrijf bezit of beheert. Starwood is een volledig geintegreerde eigenaar, exploitant en franchisegever van hotels, resorts en residenties met de volgende internationaal bekende merken: St. Regis ^(R), The Luxury Collection^(R), W ^(R), Westin ^(R), Le Meridien ^(R), Sheraton ^(R), Four Points ^(R) by Sheraton, Aloft ^(R), element ^(R) en het onlangs geintroduceerde Tribute Portfolio(TM). Het bedrijf beschikt over een van de grootste loyaliteitsprogramma's in de bedrijfstak, Starwood Preferred Guest (SPG ^(R)), waarmee leden punten kunnen verdienen die ze kunnen inwisselen voor logies, upgrades en vluchten, zonder datumbeperkingen. Starwood heeft onlangs plannen aangekondigd om tot eind 2015 zijn bedrijf Starwood Vacation Ownership Inc., een vooraanstaande aanbieder van vakantiebelevingen van wereldklasse door middel van resorts in villastijl en bevoorrechte toegang tot de merken van Starwood, om te zetten in een zelfstandige beursgenoteerde onderneming. Voor meer informatie kunt u terecht op www.starwoodhotels.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com:http://www.businesswire.com/news/home/20150921005708/nl/

Contacts

Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc.

Ashley Chapman, +1-212-380-4015

Global Communications, Element Hotels

Ashley.Chapman@starwoodhotels.co m

of

Julien Guitard, +32 2 204 5160

Associate Director Communications - Europa, Afrika en het Midden-Oosten

Julien.Guitard@starwoodhotels.co m

www.starwo odmediacentre.com