Met dank aan Mariah Carey, robots, een bruine beer en groene thee


Met dank aan Mariah Carey, robots, een bruine beer en groene thee
Belangrijkste media-items
Gerelateerde afbeeldingen (15)
[ ]
sep 23, 2015 | ID:137689

*



* Downloaden
* Word-document (.doc) (10,2 KB)
* PDF (.pdf) (60,8 KB)
* HTML (.html) (10,2 KB)
* Tekst (.txt) (4,5 KB)

Hoe Nissan zijn Crossovers ontwikkelt
Met dank aan Mariah Carey, robots, een bruine beer en groene thee

Amsterdam, 23 september 2015 - Bij Nissan zijn de testprocedures allesbehalve doorsnee. Zelfs zangeres Mariah Carey speelt zonder het te weten een cruciale rol in de ontwikkeling van elke Nissan Crossover, net als een bruine beer, bekers en flessen. De wielophanging van de JUKE, de QASHQAI en
de X-TRAIL is zelfs over meer dan 2,4 miljoen kilometer* getest - een afstand die gelijk staat aan zestig maal rond de wereld. Portieren zijn 1,2 miljoen keer geopend en gesloten - en motorkappen 48.000* maal - om kwaliteit en duurzaamheid te verzekeren.

Het is voor het eerst dat Nissan een kijkje in de keuken geeft om te laten zien welke uitzonderlijke eisen de fabrikant stelt aan het testen van nieuwe modellen, zoals de X-TRAIL, de JUKE en de alle records brekende** QASHQAI. De benadering is op zijn zachtst gezegd rigoureus, om testmethoden
te ontwikkelen die de harde praktijk van dagelijks gebruik benaderen. Zo wil Nissan zijn klanten verzekeren van topkwaliteit en betrouwbaarheid. Bovendien kijkt Nissan ook nauwlettend naar trends op de markt en de behoeften die bij klanten leven.

Sinds de introductie van de eerste Crossover in 2007 heeft de Crossover-range van Nissan meer dan 150.000 tests ondergaan. Een greep daaruit:

o Speciale robots openen en sluiten de ruiten 30.000 keer per model, waarbij Nissan gebruikmaakt van uit Japan afkomstig vulkanisch stof om de krasbestendigheid van het glas en de duurzaamheid van het bedieningsmechanisme te testen.
o Ruitenwissers zijn 480 uur in bedrijf, met diverse snelheden en bij diverse gesimuleerde weersomstandigheden.
o Richtingaanwijzers van elk model worden links en rechts 2,25 miljoen maal ingeschakeld.
o Elke audiosysteem speelt 1.200 dagen (1.728.000 minuten) op vol volume speciaal geselecteerde muziektracks met de grootst mogelijke bandbreedte aan geluidsfrequenties en beats. Van Mariah Carey voor de hoge tonen tot Duitse housemuziek voor de stampende bassen.
o De ingenieurs laten zware voorwerpen op het glazen dak vallen, om er zeker van te zijn dat dat het gewicht van een bruine beer aankan als die op het dak klimt.
o Met een compleet arsenaal bekers, flessen en blikjes van uiteenlopende vormen geeft Nissan de bekerhouders en portiervakken hun optimale vorm.

Niets is te veel als het gaat om perfectie te bereiken. Engineers besloten bijvoorbeeld om de portiervakken van de QASHQAI volledig opnieuw te ontwerpen toen bleek dat een nieuw model fles van een populair merk Japanse groene thee niet paste. Kosten: meer dan 50.000 euro, maar dat is beter dan
het risico van ontevreden klanten.

Dezelfde ingenieurs en hun ingenieuze robots hebben de motorkappen van de Crossover-modellen meer dan 48.000 keer geopend en gesloten - en de portieren maar liefst 1,2 miljoen maal. Dat lijkt extreem, maar het aantal moet het dagelijks gebruik van deze componenten gedurende de gehele
levensduur van de auto overtreffen.

Nissans Crossovers zijn ook toonaangevend met hun interieurdesign. Meer dan twintig verschillende bestuurdersstoelen zijn geevalueerd en hebben meer dan driehonderd comforttests ondergaan. De bekleding van het interieur is onderworpen aan tal van alledaagse, lastige verontreinigingen, zoals
chocolade, olie, lippenstift, haargel en koffie.

David Moss, Senior Vice-President bij Nissan Europe Technical Centre, stelt: `Wij lijken wel een stel rare uitvinders, als je afgaat op de spullen en de instrumenten die we hebben ontwikkeld. Alles is echter goed doordacht. We willen er zeker van zijn dat de Crossovers van Nissan uit en te na
worden getest en voldoen aan de wensen van onze klanten - en dat blijven we in de komende jaren doen.'

De aanpak werkt wel degelijk. Afgelopen jaar overschreed de verkoop van Nissans Crossovers de mijlpaal van 400.000 exemplaren in Europa, met een marktaandeel van 12,7 procent. Dit onderstreept andermaal Nissans marktleiderschap in dit segment en bewijst dat de unieke styling, de excellente
efficiency en de geavanceerde techniek van de Crossovers van Nissan beantwoorden aan de eisen van de hedendaagse Europese consumenten.

*Op basis van drie QASHQAI-generaties, een X-TRAIL-generatie en twee JUKE-generaties = zes modellen.
** De nieuwe QASHQAI bereikte onlangs het productieaantal van 500.000 in slechts 21 maanden. Het was daarmee de eerste in Groot-Brittannie geproduceerde auto die in zo'n korte tijd de productie van een half miljoen bereikte.



Sitemap