Mogelijk vertraagde facturen van het CAK eigen bijdrage Wmo en ouder..


Mogelijk vertraagde facturen van het CAK eigen bijdrage Wmo en ouderbijdrage Jeugdwet
23-09-2015
[IMG] Klik om te vergroten

In de komende periode kunt u mogelijk een vertraagde factuur van het CAK voor de eigen bijdrage Wmo en ouderbijdrage Jeugdwet ontvangen. U kunt hieronder lezen waarom deze facturen zijn vertraagd en wat u kunt doen.

Waarom zijn de facturen vertraagd?

Als u gebruik maakt van zorg, ondersteuning of een voorziening vanuit de Wmo of de Jeugdwet, dan betaalt u hiervoor een eigen bijdrage of ouderbijdrage. Het CAK berekent en int deze eigen bijdrage. Het CAK doet dit aan de hand van gegevens die de gemeente en zorgaanbieder aanleveren.

Helaas zijn deze gegevens niet allemaal op tijd aangeleverd of verwerkt bij het CAK. Hierdoor kunt u in de komende periode een vertraagde factuur van het CAK ontvangen met eigen bijdragen voor meerdere perioden. Houd er rekening mee dat deze factuur hierdoor eenmalig hoger kan zijn.

Wat moet ik nu doen?

Maakt u gebruik van de Wmo of hulp vanuit de Jeugdwet? En heeft u nog geen factuur van het CAK ontvangen? Dan is het verstandig om hiervoor een bedrag te reserveren.

Ontvangt u eenmalig een hogere factuur krijgt die u niet in een keer kunt betalen? Neem dan na ontvangst van de factuur via 0800 1925 contact op met het CAK om een betalingsregeling te treffen.