Promotiecampagne `Cymbidium in het bijzonder' 2016-2018 goedgekeurd


23 september 2015

Promotiecampagne `Cymbidium in het bijzonder' 2016-2018 goedgekeurd

De kwekers van snijcymbidium hebben op 17 september 2015 tijdens de FPC Snijorchidee ingestemd met het nieuwe promotieplan 2016-2018.

98% van de uitgebrachte stemmen (deze vertegenwoordigen 63% van de totale ledenomzet) was voor productspecifieke snijcymbidium promotie en de daarbij verplichte heffing voor alle kwekers van snijcymbidium.

'Snijorchidee, Cymbidium in het bijzonder'

De boodschap en campagne krijgen de titel: 'Snijorchidee, Cymbidium in het bijzonder'. De campagne speelt in op de vragen:

* Hoe presenteren wij snijcymbidium beter en vaker bij de bloemist en groothandel?
* Hoe verleiden wij de consument met cymbidium?
* Hoe verbeteren wij samen de marktpositie van cymbidium in Duitsland?

Deze partijen gingen in opdracht van de FPC snijorchidee met de vragen aan de slag:

* Promotiewerkgroep van kwekers van snijcymbidium
* Fresh Retail
* FloraHolland

Het promotieplan is vervolgens besproken binnen de FPC snijorchidee en voorgedragen voor stemming. Dit is conform de productspecifieke promotieregeling zoals die op de Algemene Ledenvergadering (ALV) van 6 december 2012 is goedgekeurd door de leden van FloraHolland.

Productspecifieke promotieregeling

Via de productspecifieke promotieregeling dragen vanaf 1 januari 2016 alle kwekers (leden en niet-leden van FloraHolland) bij aan de promotie van Snijcymbidium. Deze promotieheffing van 0,15% voor Cymbidium takken en 0,075% voor Cymbidium verpakt over de omzet wordt 4 x per jaar geind. Over de
periodes januari tot en met maart, april tot en met juni, juli tot en met september en oktober tot en met december.

De promotiecommissie snijcymbidium gaat de komende tijd gezamenlijk aan de slag om het promotieplan en het vervolg van de campagne de komende jaren ten uitvoer te brengen.

Meer weten?

* Bekijk de website www.orchids-info.com