Meerderheid van de mensen die een zorgvraag heeft ingediend is tevre..


In de periode tussen juli en half augustus van dit jaar heeft de afdeling Werk, Inkomen en Zorg een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd in de drie gemeenten Cuijk, Grave en Mill en Sint Hubert. Het onderzoek werd steekproefsgewijs gehouden onder inwoners die in 2014 een hulpvraag hebben
ingediend in het kader van de Wmo. Uit dit onderzoek blijkt dat ruim driekwart van de mensen die een hulpaanvraag hebben ingediend het als positief ervaart dat tijdens het gesprek gezocht is naar oplossingen van wat men zelf nog kan en wat de naaste omgeving meer zou kunnen doen. De gemeenten
maken hieruit op dat de meeste mensen die gebruikmaken van ondersteuning positief staan tegenover de participatiegedachte achter de Wmo. Onder de mensen die geen Wmo-voorziening hebben gekregen maar op eigen kracht een oplossing vinden, is de tevredenheid lager. Dit kan te maken hebben met het
feit dat men nog moet wennen aan de gedachte dat een oplossing soms zonder voorziening, maar gevonden in de eigen kracht en kracht van de sociale omgeving (hulp van vrienden en familie) ook een passende oplossing kan zijn.

Oproep

Bij het beantwoorden van de onderzoeksvragen hebben een aantal mensen aangegeven dat zij graag contact willen hebben met een Wmo-consulent van de gemeente. Omdat de enquetes anoniem zijn afgenomen, heeft de gemeente helaas geen contact met deze mensen kunnen opnemen. Mocht hier nog steeds
behoefte aan zijn, dan vragen wij deze personen om op werkdagen tussen 9:00 en 12:00 te bellen met het cluster Zorg, team WIZ, telefoonnummer 0485-396 783.

Rapport inzien?

Wilt u zelf het rapport in zien? Het rapport is onder dit nieuwsbericht toegevoegd. Er ligt ook een kopie klaar op de leestafel in het stadhuis.

* Klanttevredenheidsonderzoek Wmo 2014 gemeente Grave.pdfpdf(784,75 KB)Lees voor