Miljoenste gast dineert via Restaurantactie AH en IENS


De grootste restaurantactie ooit in Nederland blijkt doorslaand succes.

AMSTERDAM, 20151006 -- Vrijdagavond 2 oktober 2015 werd bij ‘Het Stuivertje’ in Amsterdam de miljoenste gast via de AH Restaurantactie met een glas champagne en gratis diner ontvangen. Hiermee is een nieuwe mijlpaal binnen de spaaractie van supermarktketen Albert Heijn en de grootste restaurant- en reserveringssite IENS binnen amper drie maanden na start van de actie gerealiseerd.

We zijn ontzettend trots dit mooie resultaat in een relatief korte tijd te hebben behaald. Voor ons is dit wederom een bevestiging dat IENS en Albert Heijn met deze actie voorzien in een behoefte bij zowel de consument als de restaurants. Uiteten gaan wordt laagdrempeliger, waardoor consumenten de kans krijgen om kennis te maken met verschillende restaurants. Daarnaast is dit voor de restaurants een mooie manier om een nieuw publiek aan te spreken.” Aldus Niels Keizer, algemeen directeur IENS.

Restaurant Het Stuivertje, waar de miljoenste couvert afgelopen vrijdag verwelkomd werd, onderschrijft dit. Bart van Loon, eigenaar van Het Stuivertje, geeft aan dat door zijn deelname aan de AH Restaurantactie zijn restaurant meer bekendheid geniet en hij nu al tal van nieuwe gasten heeft mogen verwelkomen die hij hopelijk vaker terug zal zien.

Over de actie
De AH Restaurantactie is een samenwerking tussen IENS, Albert Heijn en de participerende restaurants. Met deze actie konden Albert Heijn klanten tot en met 23 augustus 2015 sparen voor een gratis tweede driegangenmenu bij circa 1500 door IENS geselecteerde restaurants. Met een volle spaarkaart kan tot 31 januari 2016 gereserveerd worden via de actiewebsite www.ahrestaurantactie.nl.

------------------------------- Einde persbericht --------------------------------

Over IENS
“Waar gaan we eten?” IENS, onderdeel van TripAdvisor, beantwoordt deze o zo belangrijke vraag elk dag voor talloze mensen. Maandelijks helpt IENS, als marktleider, 2 miljoen bezoekers een geschikt restaurant te vinden. Geregistreerde proevers schrijven op jaarbasis zo’n 200.000 recensies over restaurants en leveren zo een onmisbare bijdrage. IENS helpt restaurateurs om potentiële gasten te bereiken en inspireert consumenten om Nederland culinair te verkennen via iens.nl, de mobiele website, het culinaire blog IENS FoodSpots, de apps voor smartphones, IENS DinnerDeals, IENS Toppers, IENS RestaurantCadeau, nieuwsbrieven en evenementen als de IENS DinerDagen. Daarnaast worden er via het online reserveringssysteem IENS SeatMe elke maand 300.000 gasten bij restaurants geplaatst. Uit eten gaan begint en eindigt op IENS, een essentiële schakel tussen restaurants en hun gasten.

Over TripAdvisor
TripAdvisor®is de grootste reiswebsite ter wereld*, waarmee reizigers de perfecte reis kunnen plannen en boeken. TripAdvisor biedt betrouwbaar advies van echte reizigers, heeft een groot reisaanbod en biedt hulpmiddelen voor het plannen van een reis met rechtstreekse links naar boekingsfuncties die honderden websites doorzoeken om de beste hotelprijzen te vinden. Websites met het TripAdvisor-merk vormen de grootste reiscommunity ter wereld, met ruim 315 miljoen unieke bezoekers per maand** en meer dan 200 miljoen beoordelingen en meningen die meer dan 4,4 miljoen accommodaties, restaurants en attracties beslaan. De website is actief in 45 landen over de hele wereld, waaronder in China onder de naam daodao.com. TripAdvisor beheert ook TripAdvisor for Business, een speciale afdeling waarmee de toerismebranche toegang heeft tot de miljoenen bezoekers die TripAdvisor maandelijks trekt.

TripAdvisor Inc. (NASDAQ: TRIP) beheert en onderhoudt websites met 24 andere reismediamerken:
www.airfarewatchdog.com, www.bookingbuddy.com, www.cruisecritic.com,www.everytrail.com, www.familyvacationcritic.com, www.flipkey.com, www.thefork.com (including www.lafourchette.com, www.eltenedor.com, www.iens.nl, www.seatme.nl and www.besttables.com),www.gateguru.com, www.holidaylettings.co.uk, www.holidaywatchdog.com, www.independenttraveler.com, www.jetsetter.com, www.niumba.com, www.onetime.com, www.oyster.com, www.seatguru.com, www.smartertravel.com, www.tingo.com, www.travelpod.com,www.tripbod.com, www.vacationhomerentals.com, www.viator.com, www.virtualtourist.com, andwww.kuxun.cn.


 *Source: comScore Media Metrix for TripAdvisor Sites, worldwide, December 2014

**Source: Google Analytics, average monthly unique users, Q1 2015


Over We Do Retail BV.
We Do Retail BV is gespecialiseerd in het ontwikkelen en begeleiden van loyaliteitsacties. Sinds 1995 bedenkt en ontwikkelt We Do Retail creatieve en omzet verhogende spaaracties voor de retail- en detailhandel in Nederland en België. Met een uitgebreid netwerk -met name binnen de retail branche- krijgt We Do Retail het steeds weer voor elkaar mooie spaaracties te organiseren. Focus hierbij ligt voornamelijk op de lokale omgeving van de opdrachtgever. We Do Retail heeft in samenwerking met Albert Heijn en IENS de AH Restaurantactie opgezet. 

www.wedoretail.nl.