Sociaal loket helpt bij vragen en zorgen over kinderen en jongeren


Gepubliceerd op: 7 oktober 2015
Deze week (5-12 oktober) is het week van de Opvoeding. Niet alleen in deze week maar gedurende het hele jaar kunnen opvoeders met hun vragen en zorgen over hun kind terecht bij het Sociaal loket van de Gemeente Aalsmeer.
Hierbij twee voorbeelden van ouders die tevreden zijn over de ondersteuning:
"Onze dochter heeft concentratieproblemen, via haar school kregen wij het advies om een hersen- trainingsprogramma te volgen, wat bij dit probleem goed kan helpen. Bij dit probleem verbruiken kinderen namelijk meer hersenenergie en raken daardoor sneller vermoeid. De training die zij kreeg kon
ze thuis op de computer volgen, maar de vergoeding hiervoor moest via het Sociaal loket van de gemeente geregeld worden.
Na telefonisch contact met de gemeente werden wij zeer goed geholpen. De gemeente heeft ons vrij snel geantwoord en de kosten voor de cursus werden vergoed. Wellicht ten overvloede maar het contact met deze afdeling vonden wij zeer deskundig en er werd goed geluisterd naar ons verhaal, het is
geen bekend iets voor deze afdeling en toch ging men er goed mee om.".

De ouders van een negenjarige jongen met problemen is door de zorgaanbieder naar de gemeente doorverwezen. Na het invullen van een formulier is na een week een intake gesprek gevoerd door een jeugdhulpverlener met ouders en kind.
De ouders waren vastgelopen met hun zoon die erg veel grensoverschrijdend gedrag vertoonde. Hij had woede aanvallen en er was veel ruzie tussen de kinderen onderling. Daarnaast bleek dat vader en moeder niet op een lijn zaten met betrekking tot de opvoeding en dit zorgde voor meer spanningen
in het gezin. Ouders hadden van alles geprobeerd, maar helaas met weinig resultaat.
De ervaring van deze ouders: "Er is met ons meegedacht en samengewerkt. We dachten dat de zorg handel was geworden en er fors bezuinigd moest worden dus dat er bijna niets meer mogelijk zou zijn. Onze persoonlijke ervaring is gelukkig anders er blijkt ingezet te worden wat nodig is in goed
overleg met ons. De jeugdhulpverlener heeft eerst samen met ons goed in kaart gebracht op welke gebieden er zorgen waren en welke mogelijke hulpverlening daarvoor ingezet kon worden. In de tussenperiode heeft de jeugdhulpverlener contact met ons gehouden en enkele verhelderende gesprekken
gevoerd. Hierna is de juiste hulp ingezet. Kortom, we zijn heel persoonlijk, prettig en serieus geholpen door de gemeente Aalsmeer."

Voor meer informatie over het Sociaal loket kunt u naar het "Sociaal loket". U kunt ook een email sturen: sociaalloket@aalsmeer.nl.
U kunt ook bellen: (0297) 387575 of u kunt langskomen op maandag tot en met vrijdag van 8.30 -12.00 uur bij het Sociaal loket, gemeentehuis, raadhuisplein 1.
Zorgkind

Delen op:

* facebook
* linkedin
* nujij

* RSS

Nieuws

Sociaal loket helpt bij vragen en zorgen over kinderen en jongeren

7 oktober 2015
Deze week (5-12 oktober) is het week van de Opvoeding. Niet alleen in deze week maar gedurende het hele jaar kunnen opvoeders met hun vragen en zorgen Lees meer

Wethouder Tom Verlaan bezoekt alle wijkoverleggen

6 oktober 2015
De afgelopen periode heeft wethouder Wijkgerichtwerken Tom Verlaan alle wijkoverleggen bezocht. Naast dat hij persoonlijk wilde kennismaken ging hij v Lees meer
Wethouder Duurzaamheid Jop Kluis bij de 2000 zonnepanelen op het dak van Celieplant

Celieplant met 2000 zonnepanelen duurzaamste gebouw Aalsmeer en regio

6 oktober 2015
Ruim een jaar na de opening van het nieuwe bedrijfsgebouw van Celieplant & Bouquetnet mag directeur John Celie er weer een mijlpaal bijschrijven. Op 1 Lees meer