Ad-blockers? Nee, ad-lovers!


14.10.2015

[IMG]

Volop innovaties in print media. Erik Hannema, productmanager Print bij Sanoma, signaleert de laatste nieuwtjes. Erik: "Met alle rumoer de afgelopen weken rondom ad-blockers zou je die snufjes in print zomaar kunnen missen. Terwijl print een medium is waarvan we weten dat consumenten de
advertentie-uitingen juist enorm waarderen. Ad-lovers in plaats van ad-blockers."

[IMG]

Covermodel zonder make-up

Erik: "Consumenten willen een - nieuw - product graag eerst proberen voor ze het kopen. Daarom bedacht reclamebureau DM9DDB in Brazilie een opvallende actie om Neutrogena make-up reinigingsdoekjes onder de aandacht te brengen. Samen met het weekblad Caras werd een speciale cover gecreeerd met
actrice en model Giovanna Ewbank. Lezers konden de make-up van haar gezicht verwijderen met een sample van Neutrogena, en zo het product zelf testen." Bekijk de video.

[IMG]

Verborgen boodschap

Erik: "Tweemaal per jaar, bij het begin van de lente en de herfst, brengt brouwer SABMiller het speciaalbier Abraxas op de markt. Het bier, een `equinoctial brew for the chosen few', is omgeven met mysterie. Helemaal in die lijn kwam het merk met een opvallende print advertentie: een zwarte
pagina met een verborgen boodschap. Je kon de boodschap alleen maar zien als je de zaklamp van je mobiel achter de advertentiepagina lieten schijnen. Niet alleen een prachtig voorbeeld van een engaging print advertentie, maar ook van hoe tijdschriften kunnen interacteren met smartphones,
zonder dat er apps nodig zijn." Bekijk de video.

93.460 auto's in een advertentie

Erik: "Hoe breng je 93.460 tweedehands auto's die je op een website aanbiedt, allemaal, stuk voor stuk, onder de aandacht bij de lezers van een tijdschrift? Onze zuiderburen bedachten daarvoor een geweldige interactieve oplossing, met een groot wauw-effect. Welke webshop volgt?" Bekijk de
video.

De kracht van print

De kracht van print is anno 2015 onverminderd groot. Of je nu kiest voor ijzersterke advertenties, relevante branded content of opvallende plusproposities, zoals de voorbeelden hierboven. Benieuwd naar wat we voor jouw merk kunnen betekenen? Neem contact met je accountmanager, of bereik ons
via sales.nl@sanoma.com | 088 556 67 77.

Print Download PDF Contact Stuur door