Defecte straatverlichting melden? Geef de locatie aan!


dinsdag 27 oktober 2015

* [IMG]

Nu het weer vroeger donker wordt, is een goede straatverlichting belangrijk. In de gemeente staan veel lichtmasten, armaturen en lampen die de openbare ruimte 's avonds en 's nachts verlichten. Het kan voorkomen dat een lamp stuk gaat en een lantaarn het niet meer doet. Een netwerkstoring kan
ervoor zorgen dat er meerdere lampen tegelijk uitvallen. Ziet u kapotte of beschadigde straatverlichting? Geef dat dan door aan de gemeente Coevorden, met een duidelijke vermelding van de locatie.

Om uw melding van een defecte lantaarn te verwerken, is het belangrijk dat wij weten waar deze staat. Geeft u bij een melding daarom het nummer op de lantaarnpaal door. Staat er geen nummer op, meld dan de straatnaam en het huisnummer waar de lantaarn voor of tegenover staat. Geef ook een
omschrijvig van de storing, zoals: brandt niet, staat scheef, is vernield, enzovoort.

Melden kan op twee manieren

* Telefonisch via de Meldingenlijn, telefoon 14 0524. Voor dringende meldingen buiten kantoortijden kunt u bellen met de storingsdienst: (0524) 598500. U kunt uw melding en uw telefoonnummer inspreken op het antwoordapparaat, dan wordt u zo snel mogelijk teruggebeld door de opzichter die
dienst heeft.
* Digitaal: op onze website vindt u onder het kopje 'Direct regelen' de link naar 'Melding openbare ruimte'. Hier kunt u vierentwintig uur per dag een melding doen via een webformulier. Dit kan met of zonder DigiD. Met DigiD heeft als voordeel dat uw persoonsgegevens op het digitale
formulier al zijn ingevuld.

In behandeling

Wanneer de gemeente uw melding heeft ontvangen wordt dit doorgegeven aan het bedrijf dat het onderhoud van de verlichting verzorgt. Reparatie is niet altijd direct mogelijk. In dat geval krijgt de lantaarn een sticker waarop vermeld staat dat de schade bekend is en de reparatie in behandeling
is.

Hoe lang duurt het?

Kleine storingen (zoals een lamp die niet brandt) worden binnen een week opgelost. Wanneer de werkzaamheden meer tijd nodig hebben, doordat er bijvoorbeeld problemen zijn met ondergrondse kabels en een energiebedrijf ingeschakeld moet worden, kan de afhandeling enkele weken duren.