AkzoNobel presenteert de volgende fase van de bedrijfsstrategie

27 oktober, 2015

Het Executive Committee van AkzoNobel blikt vandaag tijdens een Capital Markets Day in Londen vooruit op de nabije toekomst van de onderneming en presenteert de volgende fase van de bedrijfsstrategie gericht op leidende prestaties.

De update omvat details vanuit de drie Business Areas: Specialty Chemicals, Performance Coatings en Decorative Paints. Additionele presentaties gaan in op de mensen, het leiderschap en de cultuur evenals de Integrated Supply Chain.

AkzoNobel zal ook een financiele richtlijn geven voor de periode van 2016 tot en met 2018. De focus blijft op operational excellence, organische groei, innovatie en duurzaamheid. Dit bouwt verder op het in 2012 geintroduceerde nieuwe fundament van het bedrijf.

De AkzoNobel group financiele richtlijn voor 2016 tot en met 2018:

Rendement op verkopen (ROS) tussen 9% en 11%

Rendement op investeringen (ROI) tussen 13% en 16,5%

AkzoNobel heeft een duidelijk doel om te groeien in lijn met, of sneller dan, de relevante markten.

* De financiele richtlijnen zijn gebaseerd op de volgende uitgangspunten:

1. ROS = EBIT/omzet en ROI = EBIT/gemiddelde 12 maanden geinvesteerd kapitaal

2. Valuta's afgezet tegen de euro: $1.1, -L-0.71, YEN7.1

3. Olieprijs ~$60/bbl; geen significante marktverstoringen

CEO Ton Buechner: "We hebben sterke vooruitgang geboekt in het transformeren van AkzoNobel naar een slankere en flexibelere organisatie met een focus op onze klanten. Vooruitkijkend op een uiteenlopende en volatiele economische omgeving, blijven wij ons richten op het continu verbeteren van elk aspect van onze onderneming, met duidelijke richtlijnen voor onze toekomstige groei en voor onze financiele prestaties."

De Capital Markets Day presentatie is beschikbaar vanaf 27 oktober, 13.30 CET op onze website www.akzonobel.com - - -

AkzoNobel is een internationaal vooraanstaande verf- en coatingsonderneming en een belangrijk producent van specialistische chemicalien.Vanuit een eeuwenlange expertise voorzien wij industrie en consumenten wereldwijd van innovatieve producten en duurzame technologieen om te voldoen aan de groeiende behoeften van onze snel veranderende planeet. Ons hoofdkantoor staat in Amsterdam en we hebben circa 46.000 medewerkers verspreid over 80 landen. Tot onze merken behoren bekende namen als Flexa, Sikkens en Jozo. We hebben een permanente leiderschapspositie op het gebied van duurzaamheid van waaruit we ons inzetten voor een hogere kwaliteit van leven en betere leefbaarheid in steden.