Nieuwe dienstverlening: bezorgservice paspoort en identiteitskaart


Gepubliceerd op: 15 oktober 2015
Inwoners van Amstelveen hoeven vanaf 19 oktober hun paspoort of identiteits-kaart niet meer op het raadhuis op te halen. De documenten kunnen namelijk tegen betaling worden bezorgd. Dit kan op elke locatie (bijvoorbeeld thuis of op het werk) door heel Nederland, met uitzondering van de
Waddeneilanden.
Op donderdag 15 oktober heeft de bezorgservice, in aanwezigheid van burgemeester Mirjam van 't Veld, de eerste identiteitskaart thuis bezorgd bij mevrouw Kok. De kosten voor het bezorgen zijn EUR4,95 per document.

Burgemeester Mirjam van 't Veld: Deze service is een uitkomst voor mensen die tijdens kantooruren niet naar het raadhuis kunnen komen of voor mensen die slecht ter been zijn.
Ik ben blij dat wij als een van de eerste gemeenten deze service kunnen aanbieden!

Als onderdeel van een pilot is Amstelveen een van de veertien gemeenten waarbij reisdocumenten kunnen worden bezorgd. Deze dienstverlening wordt in april 2016 geevalueerd, waarna wordt gekeken of deze service wordt voortgezet.

Een gecertificeerd bezorgbedrijf levert de reisdocumenten op de afgesproken locatie af. Dit bedrijf heeft toestemming van het ministerie van Binnenlandse Zaken om de bezorgingen uit de voeren. Inwoners moeten het document persoonlijk in ontvangst nemen, omdat hun identiteit ter plekke wordt
gecontroleerd. Dit kan zowel thuis als op het werk.

Delen op:

* facebook
* linkedin
* nujij

Wilt u meer weten?

* Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen
* Bel ons op: (020) 540 49 11
* Contactformulier
* gemeente@amstelveen.nl
* Openingstijden per balie
* Routebeschrijving
* Volg Gemeente Amstelveen op Twitter
* Volg Gemeente Amstelveen op Facebook
* Inschrijven voor de nieuwsbrief: nieuwsbrief@amstelveen.nl