Identiteit van Schagens kustplaatsen


Groote Keeten en Callantsoog, Sint Maartenszee en Petten. De kustdorpen van Schagen liggen in een uniek gebied, met een eigen identiteit.

De ondernemers uit deze kustdorpen, maar ook ondernemers uit andere delen van Schagen, kunnen samen die identiteit versterken.

Hoe zij dat kunnen doen, is onderzocht volgens de Identity Matching-methode. Uit het onderzoek blijkt dat als de kustplaatsen samenwerken in marketing en communicatie, de identiteit en kracht van de regio veel zichtbaarder wordt voor toeristen.

In het bestand hieronder staat de presentatie van de Identitymatch, die op maandagavond 26 oktober 2015 plaatsvond in de Jonge Prins in 't Zand. In woord en beeld vertelde

Paulus Emden Huitema van Identity Matching Academy hoe de identiteit versterkt kan worden. Hiervoor moeten de ondernemers wel samenwerken en eensgezind zijn. De aanwezigen hebben met hem en met wethouder Andre Groot van gedachten gewisseld en werkgroepen worden nu (eind 2015-begin 2016)
gevormd.

Om alle kustplaatsen veilig, leefbaar en economisch vitaal te houden, werkt de Provincie Noord-Holland sinds 2012 samen met de Noord-Hollandse kustgemeentes aan de aantrekkelijkheid en diversiteit van het aanbod langs haar kust. Wat betreft gedeputeerde Geldhof betekent dit in Noord-Holland:
zowel ruimte bieden aan rust en natuur als aan intensieve drukte en vertier.

Te downloaden:

* Hollandse Tijden PRES 261015 Deel 1.pdfpdf(13,03 MB)
* Hollandse Tijden PRES 261015 Deel 2.pdfpdf(8,78 MB)
* Hollandse Tijden PRES 261015 Deel 3.pdfpdf(2,34 MB)

Document download informatie:

* Bestanden met de extensie .pdf kunnen gelezen worden met bijvoorbeeld: Adobe Reader