Donkere dagen door uitgevallen openbare verlichting? Geef het door!


(05-11) De dagen worden steeds korter en een groot deel van onze dagelijkse activiteiten doen we nu in het donker. Goed werkende openbare verlichting is daarom van groot belang. Tijdens de donkere dagen nog meer dan anders. Niet alleen voor de verkeersveiligheid, ook voor het gevoel van
sociale veiligheid en om criminaliteit te voorkomen. We vragen daarom bewoners om defecte straatverlichting te melden.

Werkt de straatverlichting niet? Of staat de verlichting overdag aan? Geef het aan ons door. Dat kan vaak heel eenvoudig via onze website, onze Facebookpagina en Twitteraccount, maar natuurlijk ook via het gemeentelijke informatienummer (0900) 1426. Geef altijd duidelijk aan waar je de storing
hebt gezien en om hoeveel lantaarnpalen het gaat. Samen met netbeheerder Stedin zorgen we ervoor dat de verlichting snel gerepareerd wordt.

Wie doet wat bij openbare verlichting?

Goedwerkende straatverlichting is een gedeelde verantwoordelijkheid van de gemeente en de netbeheerder. Voor een `bovengrondse' storing aan bijvoorbeeld lamp of lantaarnpaal is de gemeente verantwoordelijk. De gemeente geeft haar eigen aannemer opdracht om de storing op te lossen. Wanneer de
aannemer constateert dat het gaat om een storing aan de elektriciteitskabels in de grond die de straatlantaarns van stroom voorzien, moet netbeheerder Stedin de storing verhelpen. Netstoringen zijn helaas meestal niet direct te verhelpen en duren vaak meerdere dagen.

IFrame