DQ&A Media Group & incuBeta kondigen 100mln euro fusie aan

donderdag 5 november 2015 07:00 Economie

Dit is een origineel bericht van DQ&A Media Group

Onder EMBARGO tot 5 november 08:00

Cape Town / Voorburg, 5 november 2015 - Toonaangevende digitale mediabureaus DQ&A Media Group en incuBeta hebben vandaag hun fusie aangekondigd. Het gefuseerde bedrijf is gespecialiseerd in programmatic digital media buying, search engine marketing en web analytics en heeft meer dan 400 digital marketing specialisten werken vanuit 13 kantoren wereldwijd. Het nieuwe bedrijf heeft een gecombineerde omzet van meer dan 100 miljoen euro.

De groep van digital agencies beschikt over sterke labels in haar lokale markten en is voor haar klanten een strategische partner in digitale marketing. Door de fusie creeert de onderneming een complementair aanbod aan diensten en regio's.

Beide bedrijven hebben hun backoffice gevestigd in Kaapstad, Zuid-Afrika. DQ&A Media Group beschikt daarnaast over kantoren in Nederland, Duitsland, Spanje, Italie, Zwitserland en de Verenigde Staten, incuBeta in het Verenigd Koninkrijk, Australie, Singapore, China en Kenia.

"Deze fusie maakt ons tot een van 's werelds grootste, onafhankelijke, internationale groep van digitale bureaus," zegt Rick van Boekel, CEO van DQ&A Media Groep. "Vanuit een geografisch, diensten en product perspectief, zijn we 100% complementair." "Binnen een snel veranderend digitaal marketing landschap dat zich steeds meer toespitst op technologie, efficiency en effectiviteit zijn we blij dat onze twee gewaardeerde partners, DQ&A Media Group en incuBeta, gaan fuseren", aldus Frank Einecke, Managing Director Media Buying Solutions EMEA van Google. "De fusie zal zorgen dat klanten wereldwijd optimaal geholpen worden hun digitale marketing-doelstelling te realiseren."

incuBeta Group CEO, Alan Lipschitz, is even enthousiast over de mogelijkheden die de fusie biedt: "De evoluerende digitale markt vereist dat bedrijven echt begrijpen wat technologie en data kan en dit interpreteren voor hun klanten. Wij willen klanten een prestatiegerichte marketing-oplossing bieden gestoeld op een holistische kijk op de gecombineerde kracht van search en display. Onze teams brengen talent samen met innovatiedrift en voorlopers op het gebied van digitale marketing."

Internationale slagkracht, lokale expertise

"Ik ben heel enthousiast over deze fusie. Het biedt onze klanten additionele services om hun digitale marketing-rendement te verhogen. Door de koppeling van search, display en technologie bevinden we ons in een uitstekende positie voor de toekomst. Daarnaast biedt het voor onze mensen mooie doorgoeimogelijkheden en uitdagingen en mogelijke verdieping in hun vak." zegt Pieter Slingerland, MD van DQ&A Media Group Benelux.

incuBeta's labels NMP (voorheen Net Media Planet), Clicks2Customers en Interface staan bekend om hun expertise in Search Engine Marketing en web analytics. Door de fusie met DQ&A Media Group, experts in programmatic en performance marketing, vormt het bedrijf een van de grootste onafhankelijke digital bureaunetwerken. Toekomstplannen omvatten verdere strategische overnames, en uitbreiding van de dienstverlening en markten.

Over incuBeta

incuBeta is een Zuid-Afrikaans, internationaal opererend digital marketing-bedrijf. Het biedt haar klanten lokaal en internationaal Search Engine Marketing en web analytics diensten aan. Het bedrijf is sinds oprichting in 1995 snel gegroeid en heeft via verschillende acquisities een leidende positie opgebouwd in de markten waarin het actief is.

Bedrijven: Clicks2Customers, NMP, NMP Zuid-Afrika, Interface Digital

Diensten: Search Marketing, Web Analytics, Social Media, SEO, Multi-Channel

Digital Strategies, Display Marketing, UX, Web Design en Development

Kantoren: Zuid-Afrika, Verenigd Koninkrijk, Australie, Hong Kong, Kenia, Maleisie, Nigeria, Singapore

Klanten: Standard Chartered Bank, South African Tourism, Europcar, Mweb, Uniglo, Old Mutual, Kulula, Pac Brands Group, Bing Lee, Fisher en Paykel, Woolworths Group, The Warehouse Group, Prudential, Times Asia, INTI International University & Colleges.

Over DQ&A Media Group

DQ&A Media Group is een digitaal marketingbedrijf opgericht in 2001. Gespecialiseerd in programmatic media trading, performance marketing en technology services. DQ&A Media Group heeft digitale marketing specialisten in dienst verspreid over diverse internationale kantoren en helpt klanten in meer dan 10 verschillende talen. Bij DQ&A wordt resultaatgericht gewerkt, gebruikmakend van de beste adserving technologie en wordt zo marketing data tot heldere inzichten en adviezen verwerkt.

Bedrijven: DQ&A One, Adsimilis, Admazing

Diensten:Digital Marketing Technology (DoubleClick stack), Programmatisch Trading Desk, Lead Generation, Strategie en Creatie, Campagne Management, Consultancy en Business Intelligence Kantoren: Nederland, Duitsland, Italie, Spanje, Zuid-Afrika, Zwitserland, Verenigde Staten Klanten: KPN, Swisscom, Transavia.com, Ahold, Justfab, Universal Music, Meetic