Sint Maarten start voor negen weken wintercampagne Utrecht

Sint Maarten start voor negen weken wintercampagne Utrecht

Wanneer op 7 november 2015 de feestverlichting wordt ontstoken en beschermheilige Sint Maarten in een optocht vol lampionnen en muziek door de fraai verlichte binnenstad trekt, is het winterseizoen in Utrecht officieel geopend. De kleurrijke parade in het historische stadshart is het startschot voor de vierde editie van *Winter Utrecht*, een festijn vol hartverwarmende winterevenementen.

Negen weken lang, vanaf Sint Maarten tot en met de Nieuwjaarsduik op 10 januari 2016, hult de stad zich in een laagje poedersneeuw en is het gezellige centrum het decor van meer dan 100 winterse evenementen en activiteiten.

Net als voorgaande edities kent Winter Utrecht ook dit jaar een druk programma met meer evenementen dan afgelopen jaar. Sint Maarten en Sinterklaas brengen natuurlijk een bezoek aan de stad, het beroemde Smartlappenfestival en het Winter Circus Utrecht staan ook dit jaar weer op de agenda, en met alle kerstmarkten, winterse tentoonstellingen en extra koopavonden wordt het de komende weken gegarandeerd gezellig in Utrecht. Op de speciaal voor deze periode opgezette website winter-utrecht.nl is het complete winterprogramma van alle evenementen en activiteiten voor de hele familie, voor jong en oud, te vinden.

Kn*ss Winterfest is hoogtepunt

Het hoogtepunt van Winter Utrecht is het Kn*ss Winterfest, een feestelijk weekend dat volledig in het teken staat van winterse gezelligheid. Van 11 t/m 13 december 2015 transformeert de Utrechtse binnenstad in een winters paradijs. Zoals het schaatsen over de ijsbaan op de Neude, of juist door de kruidige gl*hwein en warme chocolademelk op de kerstmarkt in de Twijnstraat. De typisch Utrechtse Zelfgemaakte Markt en De Streekmarkt zijn voor de gelegenheid in een winters jasje gestoken, en ook aan de jongste bezoekers is gedacht: het Domplein en Stadhuiskwartier staan het hele weekend in het teken van activiteiten voor het hele gezin. Op al deze plekken staat bovendien een wensboom.

De aanpak vanuit Toerisme Utrecht fors veranderd. Marketeer Frank Berg gaat in op de strategische en praktische veranderingen voor deze wintercampagne in het komende nummer van vakblad Recreatie & Toerisme.

Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle NRIT artikelen.