Nieuw boek 'Social Intranet' over verbetering van interne communicatie


HOUTEN, 20151105 -- Het ICT informatiecentrum publiceert 'Social Intranet'. Het nieuwe boekje geeft een actueel beeld van deze nieuwe ICT oplossing voor interne communicatie. Social intranet claimt organisaties slagvaardiger en efficiënter te maken, door betere onderlinge samenwerking en kennisdeling. Naast uitleg over ontwikkelingen en trends, komen de keuze en toepassing van social intranet oplossingen aan de orde. Het boekje is in gedrukte vorm of als e-book gratis beschikbaar op ICTboekensite.nl, het boekenoverzicht van het ICT informatiecentrum.

Over de inhoud
Met name grotere organisaties maken voor hun interne communicatie gebruik van een intranet. Meestal zijn dit hiërarchisch opgebouwde systemen met eenrichtingsverkeer in de communicatie. Social intranet is een vervolg hierop. Door methoden en technieken van social media te integreren in het intranet, ontstaan oplossingen die diverse voordelen kunnen bieden: de interne communicatie en onderlinge samenwerking verbeteren. Kennis, in de vorm van bijvoorbeeld documenten, nieuws en berichten, kan beter gedeeld worden. De uitgave is gemaakt met medewerking van enkele specialisten op het gebied van social intranet, die als kennispartner aan het ICT informatiecentrum verbonden zijn.

ICT informatiecentrum
Het onafhankelijke ICT informatiecentrum publiceert sinds 2001 boeken, websites, whitepapers, checklists, gidsen en andere media rondom de toepassing en keuze van bedrijfssoftware en andere zakelijke ICT oplossingen. Jaarlijks maken meer dan 200.000 (mee)beslissers gebruik van deze media bij het opzetten en uitvoeren van hun ICT projecten. Het ICT informatiecentrum is volledig zelfstandig, levert geen ICT producten of diensten en heeft daarom geen enkel belang bij de keuze van ICT oplossingen of leveranciers daarvan.