Nieuwe werkwijze pachtovereenkomst op papier
Gepubliceerd op: 5 november 2015 | Gewijzigd op: 6 november 2015
Stuurt u uw pachtovereenkomst nog op papier in? Dan krijgt u vanaf 1 januari 2016 te maken met een aantal belangrijke veranderingen. Deze maken het proces een stuk eenvoudiger.
Nieuw postadres
Na 1 januari 2016 stuurt u de pachtovereenkomst of andere verzoeken [PS(1] niet meer naar Deventer maar naar een nieuw postadres:
* Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
t.a.v. grondkamers
Postbus 40111
8004 DC Zwolle.
Registeren
We hebben vanaf dan ook een burgerservicenummer , KvK-nummer of relatienummer nodig om uw overeenkomst te kunnen registreren.
Een exemplaar indienen, daarna digitaal beschikbaar
Nieuw is ook dat u nog maar 1 ondertekend exemplaar van de overeenkomst hoeft op te sturen, in plaats van 3. Uw ingediende (en goedgekeurde) overeenkomst is dan digitaal beschikbaar op mijn.rvo.nl. U ontvangt de beschikking wel per post.
Digitaal indienen pachtverzoek
U kunt een pachtovereenkomst voor geliberaliseerde pacht voor zes jaar of korter ook digitaal indienen. Dit is goedkoper en sneller dan op papier. Meer informatie over digitaal indienen vindt u op de pagina Pachten en verpachten onder het kopje 'Hoe indienen per pachtvorm', bij 'Geliberaliseerde pacht'.
Meer weten?
Wilt u meer weten over deze nieuwe werkwijze? Lees de uitgebreide uitleg op Pachten en verpachten, onder het kopje Nieuwe werkwijze pachtovereenkomst op papier in 2016.