Nieuwe werkwijze pachtovereenkomst op papier

Gepubliceerd op: 5 november 2015 | Gewijzigd op: 6 november 2015

Stuurt u uw pachtovereenkomst nog op papier in? Dan krijgt u vanaf 1 januari 2016 te maken met een aantal belangrijke veranderingen. Deze maken het proces een stuk eenvoudiger.

Nieuw postadres

Na 1 januari 2016 stuurt u de pachtovereenkomst of andere verzoeken [PS(1] niet meer naar Deventer maar naar een nieuw postadres:

* Rijksdienst voor Ondernemend Nederland

t.a.v. grondkamers

Postbus 40111

8004 DC Zwolle.

Registeren

We hebben vanaf dan ook een burgerservicenummer , KvK-nummer of relatienummer nodig om uw overeenkomst te kunnen registreren.

Een exemplaar indienen, daarna digitaal beschikbaar

Nieuw is ook dat u nog maar 1 ondertekend exemplaar van de overeenkomst hoeft op te sturen, in plaats van 3. Uw ingediende (en goedgekeurde) overeenkomst is dan digitaal beschikbaar op mijn.rvo.nl. U ontvangt de beschikking wel per post.

Digitaal indienen pachtverzoek

U kunt een pachtovereenkomst voor geliberaliseerde pacht voor zes jaar of korter ook digitaal indienen. Dit is goedkoper en sneller dan op papier. Meer informatie over digitaal indienen vindt u op de pagina Pachten en verpachten onder het kopje 'Hoe indienen per pachtvorm', bij 'Geliberaliseerde pacht'.

Meer weten?

Wilt u meer weten over deze nieuwe werkwijze? Lees de uitgebreide uitleg op Pachten en verpachten, onder het kopje Nieuwe werkwijze pachtovereenkomst op papier in 2016.