Interne Communicatiepartner helpt grootbedrijf medewerkers te bereiken


“Er is te weinig aandacht voor communicatie naar medewerkers”

HAARLEM, 20151109 -- La Plume Media lanceert een nieuw label: Interne Communicatiepartner. Interne Communicatiepartner helpt het grootbedrijf om haar medewerkers te bereiken. Het doel: verbinding creëren tussen de directie, het management en medewerkers, collega’s onderling én personeel en het merk. Interne Communicatiepartner biedt hiervoor niet alleen personeelsbladen, nieuwsbrieven en bedrijvenjournaals, maar ook webcasts en een app.

Het belang van communicatie is bekend: het verbindt, structureert verwachtingen en kan problemen in de kiem smoren. Waarom is er dan zo weinig aandacht voor gerichte communicatie naar medewerkers?

“Vrijwel elk groot bedrijf in Nederland heeft een marketingafdeling. Hier wordt gecommuniceerd met de buitenwereld: ‘dit zijn wij, hier staan we voor en dit mag u van ons verwachten’. Helaas is er vaak weinig aandacht voor communicatie naar de medewerkers. Vreemd, want het is juist de medewerker die de marketingbelofte moet waarmaken. Een gemiste kans”, aldus Veerle Focke, Algemeen Directeur van La Plume Media en initiatiefnemer van Interne Communicatiepartner.

Interne Communicatiepartner helpt bij de communicatie naar medewerkers. Structureel om te blijven verbinden, maar ook ad hoc bij groot nieuws. Focke: “Stel, je werkt bij een bedrijf waar veel gaande is. Je hoort geruchten en leest berichten in de media, maar informatie vanuit je werkgever ontbreekt. Een dergelijke situatie ontneemt je alle motivatie en betrokkenheid. Daarnaast creëert het een gat tussen ‘zij die weten’ en ‘zij die niet weten’. Dat is niet van deze tijd, maar bovenal een gemiste kans. Een betrokken medewerker is immers minder snel geneigd om zich ziek te melden, heeft een hoger kwaliteitsbewustzijn én is loyaler en productiever. Gerichte interne communicatie levert een wezenlijke bijdrage aan die betrokkenheid.”