Vechtdal positioneert zich in toeristische markt met smaakplatform

Start campagne smaak en eten

De regio Vechtdal positioneert zich vanaf nu onder de noemer *Verrukkelijk Vechtdal*. Een platform dat de online bezoeker inspireert op culinair gebied met smaakvolle inspiratie, foodtrends, producten en activiteiten in Vechtdal. Dit alles uiteraard met een duidelijke link naar eerlijke, duurzame en pure producten. In restaurant de Librije en onder toeziend oog van onder meer journalisten van de Libelle, Telegraaf Vrouw en ANWB Reizen werd de campagne gelanceerd.

Op uitnodiging van Vechtdal Marketing staken journalisten en regionale Smaakambassadeurs de handen uit de mouwen tijdens de workshop *Ongehutste Pot 3*, waarbij gekookt werd met streekproducten uit het Vechtdal, in Librije*s Atelier. Het persevent en tevens de aftrap van de campagne Verrukkelijk Vechtdal werd zeer goed ontvangen door de aanwezige journalisten. De eerste toezeggingen voor grote publicaties in landelijke titels zijn dan ook een feit met bureau Vechtdat Marketing.

"Kleuren, smaak en passie, deze kookworkshop bij de Librije met veel Vechtdal ingredi*nten is een feest!* Door de aanwezigheid van regionale smaakambassadeurs voel je de passie waarmee ondernemers hier in de regio werken aldus Charlotte Balder van *Residence Magazine*. Na afloop van de workshop is een aantal journalisten richting Vechtdal vertrokken om de regio te gaan ontdekken en een nachtje te verblijven.

Online winactie

Vanaf deze week start een online winactie op www.verrukkelijkvechtdal.nl. Door het achterlaten van een email adres maken deelnemers kans op een kookworkshop voor 10 personen bij de Librije. De winactie loopt van 10 november tot en met 10 december 2015 en wordt ondersteund door culinaire titels als Elle Eten, Jamies Magazine en Delicious.

Het platform Verrukkelijk Vechtdal biedt een programma aan culinaire activiteiten, waarmee gastronomische grenzen worden opgerekt. Online bezoekers en fijnproevers worden uitgedaagd om al het verrukkelijks uit Vechtdal te ontdekken. Streekproducten, smaakarrangementen en activiteiten, kookconcepten en smaakroutes, alles gebundeld onder de noemer *Verrukkelijk Vechtdal*. Volgend jaar krijgt de campagne een vervolg.

Verrukkelijk Vechtdal is een samenwerking tussen Vechtdal Marketing, founders en betrokken ondernemers en is mede tot stand gekomen door financiering van Provincie Overijssel.