Glassdoor breidt zijn Europese voetafdruk uit met nieuw platforms in Zwitserland, Oostenrijk en Belgie

Sites en mobiele apps zorgen voor moderne functies en meer transparantie op de werkvloer wat betreft werkgevers

MILL VALLEY, CA Glassdoor, de wereldwijde markt voor functies en werving, breidt zich in heel Europa uit, nu de onderneming zijn platform introduceert in Zwitserland, Oostenrijk en Belgie. Met de introductie van deze sites en mobiele apps die specifiek voor het land zijn, geeft Glassdoor mensen die naar een baan zoeken in elk land de mogelijkheid om de meest recente vacatures te bekijken en ook biedt de firma relevante inzichten die door de werknemers gegeven wordt over bepaalde ondernemingen. Verder biedt Glassdoor werkgevers een scala aan tools om hun functies aan te prijzen en deze aan de geschikte kandidaten over te brengen.

"De vraag naar meer transparantie op de werkvloer stijgt continu, nu dat mensen die naar een nieuwe baan zoeken hun volgende functie of carrierestap met de ogen wijd open proberen te benaderen," zo sprak Diarmuid Russell, hoofd van Glassdoor International. "We geloven, dat door het vrijmaken van waardevolle jobs en informatie over de onderneming we werkgevers met een scala aan groottes kunnen helpen om top talent beter te werven en te behouden. Met meer transparantie hebben mensen die naar een nieuwe baan zoeken verwachtingen die helderder zijn wat de functie nu werkelijk inhoudt, voordat ze daadwerkelijk de drempel van de onderneming overgaan."

Glassdoor biedt nu mensen in Zwitersland, Oostenrijk en Belgie meer dan 100.000 vermeldingen van functies en inzichten uit de eerste hand in meer dan 8.000 werknemers in deze drie landen, waaronder leidende werknemers zoals Credit Suisse, IMEC en Nestle. De inzichten in ondernemingen omvatten beoordelingen van een onderneming door de werknemers zelf, rapporten over salarissen, beoordelingen van sollicitatiegesprekken, beoordelingen van secundaire arbeidsvoorwaarden en andere soorten content voor 445.000 werkgevers.

Glassdoor maakt gebruik van een 'give-to-get' model en biedt vrije toegang tot alle gegevens voor Glassdoor, wanneer een gebruiker eenmaal eigen content bijdraagt, zoals een rapport over salaris of een beoordeling van de onderneming. Functievermeldingen zijn altijd voor iederen toegankelijk, op elk moment. Geen andere functieplatforms combineren functievermeldingen met het niveaus van diepte en detail wat betreft specifieke functies bij specifieke ondernemingen.

Verder maken ongeveer 3.000 werknemers gebruik van de mogelijkheden tot adverteren die Glassdoor biedt en om goed gebruik te maken van naamsbekendheid om gegadigden te helpen aan te nemen en te beinvloeden. Werkgevers kunnen hun voordeel doen van het verbeterde profiel van Glassdoor om de invloed te versterken, aan bewustzijn te bouwen en betere kandidaten aan te nemen door speciale berichten en speciale content.

Meer dan 54.000 werknemers gebruiken ook de vrije account voor werkgevers die deze in staat stelt om te antwoorden op beoordelingen, updates door te voeren in hun basisprofiel en beoordelingen te markeren die mogelijk ongepast zijn. Naast een vrije werkgeversaccount, kan een officiele vertegenwoordiger van de onderneming waardevolle inzichten en analytische informatie verkrijgen om te begrijpen wat hun inspanningen en reputatie op het gebied van verwerven beinvloedt. Kom meer te weten over Glassdoor voor werkgevers.

De iOS app van Glassdoor is verkrijgbaar in de Apple App Store.

De Android app van Glassdoor is verkrijgbaar in de Google Play Store.

AFBEELDINGEN EN SOLLICITEREN BIJ GLASSDOOR: Voor schermafbeeldingen en illustraties van of om een sollicitatie uit te voeren kunt u contact opnemen met pr@glassdoor.com.

Over Glassdoor

Glassdoor is de meest transparante markt voor functies en carriere die de wijze waarop mensen functies zoeken en hoe ondernemingen aan nieuw talent komen verandert. Glassdoor combineert vrije en anonieme beoordelingen, cijfers en salariscontent met functievermeldingen om mensen die een baan

zoeken te helpen om de beste functies te vinden en cruciale vragen te stellen die tijdens het zoeken naar een baan, de sollicitatie, het gesprek en de onderhandelingsfasen van werkgelegenheid opkomen. Voor werkgevers biedt Glassdoor oplossingen voor werving en het goed gebruiken van

naamsbekendheid om kandidaten van hoge kwaliteit aan te trekken tegen een fractie van de kosten van andere kanalen. Verder biedt Glassdoor een van de meest populaire apps aan op iOS en Android platforms. De onderneming lanceerde in 2008 en heeft ongeveer $160 miljoen verdiend door Google

Capital, Tiger Global, Benchmark, Battery Ventures, Sutter Hill Ventures, DAG Ventures, Dragoneer Investment Group en andere.

Glassdoor.com is een gedeponeerd handelsmerk van Glassdoor, Inc.

Contact voor de media:

Marc Cowlin

Glassdoor

PR@glassdoor.com

HUG#1965964

Glassdoor.com1 Harbor Drive, CA 94965-1434 Sausalito, United States