Salesforce introduceert Pinterest-integratie op Marketing Cloud


10 November 2015

Salesforce Marketing Cloud beschikt vanaf nu over een integratie met Pinterest, een sociaal netwerk met wereldwijd meer dan 100 miljoen actieve gebruikers. Bedrijven kunnen via Social Studio, het social mediamarketingplatform van Salesforce, onder meer berichten creeren en inplannen op
Pinterest.

1024px-Pinterest_logoDoor de integratie van Pinterest en Salesforce Marketing Cloud kunnen bedrijven Pinterest onderdeel maken van hun social mediastrategie. Naast het uploaden en inplannen van berichten, kunnen marketeers deze pins ook taggen en volgen. Het voordeel hiervan is dat zij zo
direct resultaten zien, zoals het aantal repins en likes, maar ook welke pins tot verkoop hebben geleid. Hiermee kunnen bedrijven hun content optimaliseren en zorgen voor meer interactie met consumenten. Alle Pinterest-data wordt gekoppeld met het CRM-systeem en andere onderdelen van het
Salesforce-platform.

100 miljoen actieve gebruikers
Pinterest kent op dit moment wereldwijd ruim 100 miljoen actieve gebruikers. In totaal hebben deze gebruikers 50 miljard pins geplaatst, waarmee zij vaak hun interesse in een product tonen. Recent onderzoek laat zien dat 93 % van de Pinterest-gebruikers het platform gebruikt om inspiratie op
te doen voor een toekomstige aankoop. Pinterest wordt daarom door veel bedrijven als marketingtool ingezet.