Klanttevredenheidsonderzoek 2014 : Langer zelfstandig wonen dankzij ..


Nieuwsbericht Klanttevredenheidsonderzoek 2014 : Langer zelfstandig wonen dankzij ondersteuning vindt 98 %

Gepubliceerd op: 10 november 2015

Dit jaar hebben 282 inwoners meegewerkt aan het klanttevredenheidsonderzoek over 2014. Aan de hand van een vragenlijst konden inwoners hun mening geven over het contact met de gemeente, de aanvraagprocedure, de hulp bij het huishouden, de Wmo-voorzieningen en de overige ondersteuning. Met een
7,1 geven inwoners aan tevreden te zijn met het contact met de gemeente. Inwoners zijn vooral tevreden over de tijd die werd genomen tijdens een gesprek en vonden dat daarbij genoeg rekening werd gehouden met de persoonlijke situatie.

Positief over gemak collectief vervoer

Over de aanvraagprocedures werd anders gedacht, hier gaven inwoners gemiddeld een 6,6 voor. Hulp in het huishouden wordt door de meeste inwoners als positief ervaren. De medewerkers zijn geinteresseerd en hebben aandacht voor je. Ook het collectief vervoer krijgt een positieve waardering, het
is vooral het gemak waarmee deze besteld kan worden. Uiteindelijk zijn de meeste inwoners zeer tevreden met de ondersteuning en geeft 98% aan dat de ondersteuning ook daadwerkelijk bijdraagt aan het langer zelfstandig wonen.

Klanttevredenheidsonderzoek

Jaarlijks voert de gemeente Noordenveld een klanttevredenheidsonderzoek uit onder inwoners die - in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) - contact hebben opgenomen met de gemeente met een vraag over of een aanvraag voor een Wmo-voorziening. Doel van het
klanttevredenheidsonderzoek is te weten hoe tevreden inwoners zijn met hun ondersteuningsvraag, hoe ze zijn geholpen door de gemeente, hoe tevreden ze zijn over de ondersteuning die ze krijgen vanuit de Wmo, of dit veranderd is door de jaren heen en of de tevredenheid verschilt per type
ondersteuning. U kunt het het volledige onderzoeksrapport downloaden onder het kopje Meer informatie.