CooperVision Nederland BV winnaar 2015 Contactlenzenfabricagebranche


Nationale Business Succes Award 2015: iedere zondag op RTL7 om 12:55 uur

Rotterdam, 20151110 -- CooperVision Nederland BV is door de Nationale Business Succes Award uitgeroepen tot branchewinnaar 2015 in de Contactlenzenfabricage. Het bedrijf heeft zich volgens de Nominatiecommissie in de loop der jaren ontwikkeld tot een toonaangevende fabrikant van contactlenzen, met een zeer sterke positionering. ‘CooperVision wordt algemeen gezien als een leidend bedrijf en weet haar grote vakkennis uitstekend te combineren met een klantgerichte aanpak, waardoor zij een grote mate van tevredenheid bij haar klanten weet te bereiken.’

CooperVision Nederland BV levert en produceert sinds 1980 contactlenzen en levert deze wereldwijd aan mensen die contactlenzen dragen of aan contactlensspecialisten. De onderneming biedt een breed scala aan contactlenzen, ieder met hun eigen specifieke eigenschappen, en doet in meer dan 100 landen over de wereld zaken.  CooperVision Nederland BV is opgericht in 1993. Het is gevestigd in Gorinchem en is een 100% dochter van Coopervision Manufacturing Ltd. Het telt circa 35 medewerkers.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in CooperVision Nederland BV een stabiele, vooruitstrevende onderneming die naar verwachting in de toekomst nog veel successen kan behalen binnen de markt. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij CooperVision, want in overleg met partners en klanten ontwikkelt zij steeds nieuwe producten die optimaal aan de wensen van de klant voldoen. Voorbeelden van de nieuwe technologieën die CooperVision  heeft ontwikkeld zijn SmartSilicone™, Aquaform™ en ProClear™ Technology. Innovatief is ook het serviceprogramma CooperVision advantage™.  Dit programma bevat business tools die de groei van haarklanten ondersteunt.  Daarnaast heeft CooperVision in 2015 de innovatieve  OptiExpert® app ontwikkeld een innovatieve app waarmee oogcondities voor de oogzorgspecialist inzichtelijk worden.

Breed assortiment kwaliteitslenzen
De jury prijst met name haar brede assortiment van kwaliteitslenzen, die op een zeer grote populariteit mogen rekenen bij zowel klanten als professionals. CooperVision onderscheidt zich door haar vooruitstrevende instelling om nauw samen te werken met klanten en partners en – dankzij een sterke wereldwijde focus op Research en Development – steeds met nieuwe, baanbrekende producten te komen. Voorbeelden hiervan zijn de PC™Technology om lenzen de hele dag gehydrateerd te houden, Aquaform®, voor een betere zuurstofdoorlaatbaarheid, en Balanced Progressive™Technology, multifocale lenzen. Niet voor niets heeft Cooper Companies, het concern waartoe CooperVision behoort, wereldwijd al tal van prijzen en awards in de wacht gesleept. In de wereld van de contactlenzen accountancy is CooperVision met recht een representant van winnaars! Modern beleid, toekomstgericht en met een grote menselijke focus, zowel naar binnen als naar buiten’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie.

Het bedrijf valt op bij de Nominatiecommissie door de uitstekende reputatie die het in de branche heeft. ‘In een markt die continu in beweging is, weet CooperVision uitstekend te anticiperen op nieuwe trends en ontwikkelingen, en is zij haar concurrenten vaak een slag voor.’

Meer informatie: http://coopervision.nl/ 

Over het Nationale Business Succes Award Instituut
Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2015), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in februari en wekelijks tot einde 2015 te volgen op RTL 7, zondags om 12:55 uur.